Germanii de la Schaeffler vor prezenta noul sistem de acționare electrică fără lanț „Free Drive” pentru biciclete la Eurobike 2021 în Friedrichshafen. Sistemul „Bike-by-Wire” este o dezvoltare comună cu specialistul în tracțiune electrică pe două roți Heinzmann și nu are o conexiune mecanică între generator și motor.
Sistemul este un hibrid de serie: un generator dezvoltat de Schaeffler pe puntea pedalei stabilește rezistența adecvată și absoarbe puterea de pedalare a biciclistului. Energia electrică este apoi transformată înapoi în energie mecanică la motorul butucului roții; excesul de energie poate fi stocat și în baterie.
În mod similar funcției lor într-o mașină, toate componentele unității comunică printr-o conexiune CAN – adică generator de pedale, motor de acționare, pachet de alimentare cu baterie și interfață om-mașină (HMI). Schaeffler spune că întregul sistem furnizează 250 de wați de putere continuă și este capabil să recupereze energia.
Acest design fără conexiune mecanică prin lanț de transmisie sau curea ar trebui, de asemenea, să facă posibile aplicații dincolo de clasica bicicletă electrică, cum ar fi vehiculele de marfă cu trei sau patru roți – în conformitate cu Schaeffler, tehnologia „bike-by-wire” oferă „potențial pentru noi domenii de afaceri în domeniul micromobilității ”.
Cu toate acestea, în octombrie 2020, Schaeffler a vândut un astfel de concept de micromobilitate, Bio-Hybrid – Bio-Hybrid GmbH, care a devenit insolvabilă cu noul proprietar.
„Odată cu extinderea portofoliului pe segmentul de biciclete, Schaeffler nu numai că își intensifică angajamentul față de piața de biciclete electronice în creștere rapidă, dar își susține și propria afirmație de a contribui la modelarea viitoarei mișcări cu un spirit de pionierat”, spune Jochen Schröder , Șef al Diviziei E-Mobilitate, citat de electrive.com.
Și Pendix, compania din Zwickau cunoscută anterior pentru bicicletele sale adaptabile, va prezenta la IAA Mobility Munchen un sistem foarte asemănător, eDrive IN.