Giganţii auto europeni au lansat la Paris modele de vehicule electrice mai ieftine, pentru a concura cu cele din China

Dacia Spring 2024 Sursa foto: Economedia

Mai mulţi dintre cei mai mari producători de automobile din Europa au prezentat vehicule electrice (EV) low-cost la Salonul Auto de la Paris din această săptămână, încercând să revigoreze cererea în scădere şi să recâştige o parte din cota de piaţă deţinută în prezent de mărcile chinezeşti, transmite CNBC, preluată de News.ro.

Se crede că acest eveniment bienal al industriei, care s-a deschis luni la Paris şi va dura până duminică, ar putea reprezenta un punct de cotitură pentru industria auto europeană.

„Se simte ca şi cum Europa ripostează,” a declarat Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule şi lanţuri de aprovizionare e-mobilitate la grupul de campanie Transport & Environment, pentru CNBC, la Salonul Auto de la Paris.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Sunt atât de multe modele noi expuse şi ceea ce este cu adevărat minunat este că sunt multe lansări care sunt mai accesibile. Aşadar, Citroen, Peugeot şi Renault, toate prezintă câteva modele mai mici şi accesibile,” a spus Poliscanova.

Ea a adăugat că „acesta este exact ceea ce avem nevoie pentru piaţa de masă, pentru ca oamenii să cumpere mai multe vehicule, şi aici este şi locul unde concurenţa cu chinezii este cea mai acerbă”.

Giganţii auto europeni se confruntă cu o furtună de provocări pe drumul către electrificarea completă, inclusiv lipsa modelelor accesibile, o implementare mai lentă decât era anticipat a infrastructurii de încărcare şi un război comercial în curs de desfăşurare cu China.

Presiunea asupra producătorilor auto europeni este pe cale să crească şi mai mult anul viitor, când vor intra în vigoare obiectivele de reducere a emisiilor, unii solicitând măsuri urgente de sprijin pentru a evita perspectiva unor amenzi considerabile.

În acest context, producătorii de automobile, conştienţi de necesitatea de a stimula vânzările de vehicule electrice, au folosit Salonul Auto de la Paris ca platformă pentru a lansa o gamă de modele mai ieftine.

Producătorul francez Renault, de exemplu, a prezentat publicului, pentru prima dată, prototipul electric Twingo E-Tech. Compania a declarat că preţul pentru această maşină complet electrică va începe de la mai puţin de 20.000 de euro (21.800 de dolari) când va ajunge pe piaţă în 2026.

Renault a dezvăluit, de asemenea, SUV-ul său electric mic, R4, şi deja primeşte comenzi pentru modelul electric R5.

Brandul Dacia al grupului a prezentat modelul său Spring, salutându-l ca unul dintre cele mai accesibile vehicule electrice de pe piaţă, şi acesta cu un preţ de sub 20.000 de euro.

Gigantul auto Stellantis a lansat noile modele compacte Citroen C4 şi C4 X, descriind aceste modele drept „exemple perfecte” ale răspunsului producătorului auto la provocările tranziţiei energetice.

„Povestea este că interesul oamenilor faţă de vehicule electrice a scăzut şi nu există cerere din partea consumatorilor, [dar] acest lucru nu este adevărat. Anul acesta în Europa nu am avut modele accesibile, aşa că oamenii nu cumpără acele vehicule premium prea scumpe. Cu toate acestea, de îndată ce vehiculele vor ajunge anul viitor în gama de preţuri potrivită… oamenii vor începe să le cumpere” a spus Poliscanova de la Transport & Environment.

Poliscanova a declarat că lansarea mai multor vehicule electrice mai ieftine înseamnă că vânzările de maşini electrice ar putea reprezenta până la 24% din cota de piaţă anul viitor, faţă de 14% în acest an.

Vehiculele electrice produse în China costă, de obicei, mai puţin de jumătate faţă de preţurile văzute în Europa şi SUA anul trecut, conform cifrelor publicate de firma de date JATO, subliniind provocarea pentru producătorii auto occidentali de a ţine pasul cu Beijingul.

Preţul mediu de vânzare cu amănuntul al unei maşini electrice în China a fost de aproximativ 31.000 de euro în prima jumătate a anului 2023, a spus JATO. Prin comparaţie, preţul mediu de vânzare cu amănuntul al unei maşini electrice în aceeaşi perioadă a fost de peste 66.000 de euro în Europa şi de 68.000 de euro în SUA.

„Oamenii caută mobilitate accesibilă. Reînnoim total modelul Spring în acest moment… cu o formă complet nouă pentru ediţia din 2024, motor nou, 64 cai putere, nou sistem de direcţie, nouă arhitectură electronică — la mai puţin de 20.000 de euro. Nu sunt prea multe vehicule electrice complete în Europa la acest preţ,” a declarat CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, pentru Charlotte Reed de la CNBC, la Salonul Auto de la Paris de luni.

„Aşadar, chiar şi în sectorul vehiculelor electrice, Dacia joacă un rol în mobilitatea accesibilă,” a spus Le Vot, menţionând că mai mult de 150.000 de modele Spring au fost vândute în Europa.

Pere Brugal, preşedintele şi directorul general al GM Europa, a declarat că provocările cu care se confruntă industria auto europeană ar trebui să fie văzute ca o fază de tranziţie şi nu ca o criză.

„Adoptarea noilor tehnologii şi comportamente nu este niciodată o poveste de creştere liniară, dar finalul este reprezentat de vehicule complet electrice,” a declarat Brugal pentru CNBC, la Salonul Auto de la Paris.

Unele dintre provocările industriei se reduc la necesitatea de a schimba comportamentele învăţate, a spus Brugal, mai degrabă decât la obstacole fizice sau tehnice.

„Investiţiile mai mari în infrastructura publică de încărcare vor ajuta, dar, în realitate, există deja o reţea excelentă de încărcare care permite mobilitatea vehiculelor electrice în Europa chiar acum,” a adăugat el.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: