Producătorii auto din Europa se confruntă cu presiuni majore pentru a respecta noile ţinte stricte privind emisiile impuse de Uniunea Europeană, însă soluţiile disponibile sunt costisitoare şi provoacă dezbateri intense în industrie, relatează CNBC, conform News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Începând cu 2025, UE va reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2 pe kilometru pentru vehiculele noi, cu 15% mai mic decât nivelul din 2021. Producătorii care depăşesc aceste limite riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro, în contextul ambiţiei blocului comunitar de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.

Potrivit lui Rico Luman, economist senior în transporturi şi logistică la banca olandeză ING, majoritatea marilor producători auto europeni sunt departe de a respecta aceste ţinte, fiind necesare măsuri urgente pentru a evita sancţiunile financiare.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Printre soluţiile propuse se numără promovarea vânzărilor de vehicule electrice (EV) prin modele mai accesibile, reducerea producţiei de motoare cu ardere internă în favoarea hibridele plug-in şi a EV-urilor, dar şi utilizarea mecanismului de ”pooling” al emisiilor. Acest mecanism presupune colaborarea între companii pentru a se conforma împreună normelor UE.

În prezent, doar Volvo, Tesla şi câţiva producători chinezi se află în conformitate cu noile standarde. Stephen Reitman, director de cercetare auto europeană la Bernstein, a atras atenţia că dependenţa de creditele verzi oferite de Tesla sau Volvo poate duce la un transfer financiar semnificativ către companii chineze, un aspect controversat pentru statele membre UE.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a cerut Comisiei Europene măsuri urgente de relaxare a noilor reguli, iar cancelarul german Olaf Scholz a sugerat eliminarea amenzilor pentru nerespectarea standardelor. Cu toate acestea, Julia Poliscanova, director senior la Transport & Environment, susţine că amânarea ţintelor ar încetini tranziţia industriei auto către electrificare, punând în pericol competitivitatea pe termen lung.

Pentru a aborda aceste probleme, preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunţat lansarea unui dialog strategic privind viitorul industriei auto europene. Această iniţiativă urmează să fie lansată oficial în această lună, având ca scop implementarea rapidă a măsurilor necesare pentru sprijinirea sectorului, conform CNBC.