Gigantul american Foot Locker, retailer multinațional de îmbrăcăminte sport și încălțăminte, își cedează operațiunile din România și Grecia către grecii de la Fourlis Group, care plănuiesc extinderea rețelei de magazine, se arată într-un comunicat de presă al grecilor.
„Această evoluție marchează o extindere semnificativă în cadrul grupului, care include deja mărci renumite precum IKEA, Intersport și Holland & Barrett, care operează prin acorduri de franciză și licență în Grecia, Cipru, Bulgaria și România”, transmite compania.
În cadrul acestui acord, Fourlis Group intenționează să achiziționeze rețeaua existentă de magazine Foot Locker din Grecia și România, care include în prezent 6 magazine (3 magazine și ecommerce în Grecia și 3 magazine în România), în timp ce, în același timp, Grupul încheie acorduri de licență exclusivă cu Foot Locker pentru extinderea ulterioară a rețelei sale prin înființarea de magazine în alte 6 țări din Europa de Sud-Est, și anume Bulgaria, Cipru, Slovenia, Croația, Bosnia și Herțegovina și Muntenegru, și cu dezvoltarea în continuare a piețelor din Grecia și România. Achiziția operațiunilor Foot Locker din Grecia și România este supusă anumitor condiții de finalizare și se preconizează că se va încheia în prima jumătate a anului 2025.
„Aceste noi acorduri de licență cu Foot Locker reprezintă o etapă strategică pentru Fourlis Group, deoarece permit grupului să își extindă prezența în sectorul articolelor sportive pe piețele sale existente, precum și să intre pe noi piețe cu potențial ridicat”, transmite compania greacă.
Conform acesteia, pe baza datelor de piață, comerțul cu amănuntul de articole sportive din Europa de Sud-Est este teritoriul cu cea mai rapidă creștere din EMEA, înregistrând o creștere cu rate mici de două cifre în ultimii 3 ani și se preconizează că va înregistra o creștere cu rate mari de o singură cifră în următorii ani, ajungând la 3,7 miliarde euro până în 2026. În cadrul articolelor de îmbrăcăminte sport, lifestyle & fashion este cea mai mare categorie, reprezentând aproape 50% din piață, iar Gen-Z este cel mai important grup, contribuind cu 30% din totalul pieței articolelor de îmbrăcăminte sport.
Având în vedere aceste dinamici și oportunități, Fourlis a identificat oportunitatea de a lansa peste 100 de magazine fizice în regiune, în paralel cu 8 magazine electronice.
„În plus, poziția de lider a Foot Locker pe piața stilului de viață sportiv și a adidașilor completează concentrarea pe termen lung a Fourlis Group asupra performanței sportive prin intermediul brandului său Intersport, permițând astfel Fourlis Group să ofere acum o propunere holistică și completă în domeniul sportului cu branduri globale de retail sportive de top în regiunea SEE”, arată compania.
Referitor la acest acord, președintele grupului, Vassilis Fourlis, a declarat: „Această mișcare strategică poziționează Fourlis Group ca un jucător mai competitiv pe piața de retail, valorificându-ne expertiza și prezența stabilită pe piață pentru a stimula creșterea și a spori valoarea pentru acționari. Vom capitaliza pe punctele forte complementare ale Foot Locker și Intersport pentru a oferi o experiență de retail sportiv de neegalat.”
Mary Dillon, președinte și CEO al Foot Locker, Inc. a comentat acordurile: „Suntem încântați să lucrăm cu Fourlis Group pentru a ne folosi de amprenta lor regională, infrastructura extinsă și înțelegerea profundă a dinamicii pieței pentru a debloca creșterea pentru Foot Locker în aceste regiuni. În calitate de partener de top, aceste acorduri cu Fourlis Group vor permite Foot Locker să își extindă raza de acțiune globală.”
Retailerul american Foot Locker și-a deschis propriile magazine în România în anul 2022.