Gigantul chinez Alibaba a lansat un instrument de inteligență artificială care generează imagini din text

alibaba

Gigantul tehnologic chinez Alibaba a lansat vineri un instrument de inteligenţă artificială care poate genera imagini din texte, transmite CNBC, citat de News.ro.

Tongyi Wanxiang permite utilizatorilor să introducă solicitări în chineză şi engleză, iar instrumentul AI va genera o imagine în diferite stiluri, cum ar fi o schiţă sau un desen animat 3D.

Divizia cloud a Alibaba, care a lansat produsul, a declarat că este disponibil pentru clienţii întreprinderilor din China pentru testare beta.

Tongyi Wanxiang este cea mai recentă ofertă de inteligenţă artificială generativă a Alibaba, deoarece giganţii tehnologici din China şi SUA caută să avanseze cu tehnologia.

AI generativă se referă la un tip de inteligenţă artificială care este capabilă să genereze conţinut pe baza solicitărilor. Este antrenată pe cantităţi uriaşe de date pentru a putea face acest lucru.

Cel mai faimos exemplu este ChatGPT al OpenAI, care a declanşat cursă din partea celor mai mari jucători din tehnologie de a-şi dezvolta propriile chatboturi.

În SUA, Google a lansat chatbotul AI numit Bard. Şi în China, Baidu a lansat Ernie Bot şi Alibaba a lansat Tongyi Qianwen.

Există deja servicii AI de generare de text în imagine disponibile în acest moment.

DALL-E al OpenAI şi un serviciu numit Stable Diffusion sunt două dintre cele mai cunoscute.

„Odată cu lansarea Tongyi Wanxiang, imaginile AI generative de înaltă calitate vor deveni mai accesibile, facilitând dezvoltarea artei inovatoare AI şi a expresiilor creative pentru întreprinderi dintr-o gamă largă de sectoare, inclusiv comerţul electronic, jocurile, designul şi publicitatea”, a declarat Jingren Zhou, CTO al Alibaba Cloud Intelligence, într-un comunicat de presă.

Giganţii tehnologici merg cu atenţie în lansarea acestor produse AI generative, pentru a nu intra în conflict cu autorităţile de reglementare.

Companii precum Alibaba şi Baidu au fost foarte specifice în modul în care şi-au poziţionat instrumentele AI.

De exemplu, Alibaba îşi concentrează ofertele pe întreprinderi. Acest lucru se datorează reglementărilor pe care autorităţile chineze le-au introdus deja în aşteptarea tehnologiilor AI generative.

În ianuarie, Beijingul a introdus o reglementare inedită de acest fel, care guvernează „tehnologiile de sinteză profundă” sau imaginile şi videoclipurile modificate de AI. Şi, în aprilie, autorităţile de reglementare au lansat proiecte de reguli menite să gestioneze modul în care companiile dezvoltă produse de AI generative.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *