Gigantul american Google ia în calcul punerea funcţiilor de inteligenţă artificială din motorul său de căutare în spatele unui paywall, ceea ce ar reprezenta o premieră pentru companie, transmite News.ro, care citează Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Google încă nu a lansat funcţiile de AI ale motorului său de căutare la nivel global pentru toţi utilizatorii, dar deja şefii companiei evaluează monetizarea acestora, dincolo de reclame.

Conform Financial Times, executivii companiei discută despre vânzarea unei versiuni Premium a motorului de căutare, care să includă informaţiile oferite de AI.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Sursele citate susţin că inginerii companiei dezvoltă deja tehnologia necesară, însă o decizie finală în acest sens încă nu a fost luată.

Actuala versiune a motorului de căutare, cu multe reclame şi spam, va continua să funcţioneze în paralel şi să fie gratuită.

Motorul de căutare a generat venituri de 175 de miliarde de dolari anul trecut, ceea ce reprezintă mai bine de jumătate din toate veniturile companiei.

Google a început să experimenteze cu inteligenţa artificială în motorul său de căutate în mai anul trecut, însă s-a mişcat cu mare greutate, iar aceste funcţionalităţi nu sunt încă disponibile decât unui număr limitat de utilizatori.

Dacă informaţia se va concretiza, va fi pentru prima oară când Google Search se va abate de la modelul său tradiţional de business bazat pe reclame.