Google face teste privind blocarea accesului la conţinutul de ştiri pentru unii utilizatori canadieni. Oficial guvernamental: ”Canadienii trebuie să aibă acces la ştiri de calitate”

google-telefon-samsung-pexels

Google, parte a grupului Alphabet, lansează teste care blochează accesul la conţinutul de ştiri pentru unii utilizatori canadieni, ca parte a unui posibil răspuns la proiectul de lege al guvernului referitor la ştirile online, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

”Online News Act” (Legea ştirilor online) sau proiectul de lege C-18 al Camerei Comunelor, introdus în aprilie de guvernul liberal al lui Justin Trudeau, a stabilit reguli pentru a forţa platforme precum Facebook, parte a grupului Meta, şi Google să negocieze oferte comerciale şi să plătească editorii de ştiri pentru conţinutul lor.

”Testăm pentru scurt timp răspunsurile potenţiale, prin produsele noastre, la Proiectul C-18, care afectează un procent foarte mic de utilizatori canadieni. Efectuăm mii de teste în fiecare an pentru a evalua orice modificări potenţiale ale Căutării”, a declarat un purtător de cuvânt al Google într-o declaraţie trimisă prin e-mail către Reuters.

Gigantul tehnologic a confirmat că testele limitate în timp, care au impact asupra unei eşantionări aleatorii de mai puţin de 4% dintre utilizatorii din Canada, ”limitează vizibilitatea ştirilor canadiene şi internaţionale în diferite grade”.

O purtătoare de cuvânt a ministrului canadian al Patrimoniului, Pablo Rodriguez, a spus că canadienii nu vor fi intimidaţi şi a numit că este dezamăgitor faptul că Google împrumută din manualul Meta.

”Canadienii trebuie să aibă acces la ştiri de calitate, bazate pe fapte la nivel local şi naţional, şi de aceea am introdus Legea Ştirilor Online. Giganţii tehnologiei trebuie să fie mai transparenţi şi mai responsabili în faţa canadienilor”, a spus purtătorul de cuvânt.

Anul trecut, Facebook a avertizat că ar putea bloca partajarea conţinutului de ştiri pe platforma sa din Canada, din cauza preocupărilor legate de legislaţia care ar obliga platformele digitale să plătească editorii de ştiri.

O lege australiană similară, care a intrat în vigoare în martie 2021, după ce discuţiile cu marile firme de tehnologie au dus la o scurtă închidere a fluxurilor de ştiri Facebook în ţară, a funcţionat în mare măsură, a spus un raport guvernamental.

Industria media de ştiri din Canada a făcut presiuni împotriva Facebook şi a cerut guvernului mai multă reglementare a companiilor tehnologice, pentru a permite industriei să recupereze pierderile financiare pe care le-a suferit în anii în care Facebook şi Google au câştigat în mod constant o cotă de piaţă a publicităţii mai mare.

Peste 450 de firme de ştiri din Canada s-au închis din 2008, inclusiv 64 de închideri în ultimii doi ani.

sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *