Compania aeriană chineză SAS a cerut protecția legii falimentului în SUA, în condițiile în care o grevă a piloților a agravat problemele financiare ale acesteia, scrie BBC.
Măsura va permite transportatorului să-și continue activitatea, deși greva a blocat aproximativ jumătate din zborurile sale.
SAS a declarat că, din cauza acestei acțiuni sindicale, compania aeriană și-a devansat planurile de restructurare a finanțelor sale. Sectorul aviației a fost grav afectat de pandemia de coronavirus, în condițiile în care cererea de călătorii s-a prăbușit.
Cu toate acestea, în ultimele luni, companiile aeriene și aeroporturile – care au pierdut mii de locuri de muncă în timpul pandemiei – au avut dificultăți în a face față revenirii numărului de călătorii cu avionul.
Directorul operațional al EasyJet a demisionat luni, după o serie de anulări de zboruri și perturbări la compania aeriană în ultimele săptămâni.
O parte din perturbările din sector au fost cauzate de lipsa de personal, dar mai multe companii aeriene se confruntă cu amenințarea unei greve în timpul verii, deoarece lucrătorii fac presiuni pentru salarii mai mari.
Mecanismul falimentului permite unei companiei să își restructureze datoriile sub supravegherea instanței, continuând în același timp să funcționeze.
SAS a declarat că discuțiile pentru a strânge 756 de milioane de dolari pentru a-și continua operațiunile imediate sunt avansate. Alte companii aeriene din afara SUA, inclusiv Aeromexico și Philippine Airlines, au recurs la protecția Capitolului 11 în timp ce renegociază contractele și aranjamentele financiare cu furnizorii cheie.
Compania aeriană a precizat că greva piloților a fost „estimată să ducă la anularea a aproximativ 50% din toate zborurile SAS programate”, afectând aproximativ 30.000 de pasageri pe zi. SAS a eliminat 5.000 de locuri de muncă – 40% din forța sa de muncă – în 2020, în încercarea de a reduce pierderile rezultate din pandemie.