Licitația pentru construirea Drumului Expres Oradea – Arad care include și legătura de 9 kilometri cu Ungaria la Salonta va fi lansată în această toamnă, a anunțat marți ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. La București a fost semnat un protocol între România și Ungaria pentru realizarea trecerii frontierei de la Salonta, vamă care va fi construită pe tronsonul care se despinde din Drumul Expres Oradea – Arad.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La începutul anului, președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan estima lansarea licitației pentru execuția Drumului Expres Oradea – Arad în aprilie-mai (detalii aici), dar ministrul Grindeanu a explicat întârzierea proiectului prin durata mare pentru obținerea Acordului de Mediu.

„Acest Drum Expres de 10 kilometri este parte a proiectului mare Arad-Oradea, nu sunt separate. Acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea cu varianta de Salonta se află în gestiunea autorităților locale, CJ Bihor și CJ Arad. Noi suntem doar pe post de a finanța acest proiecte, el le implementează, le derulează. Undeva în vara acestui an vom avea acordul de mediu din informațiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil, nu doar în România. Pe termenele pe care le avem de la colegii din Bihor în octombrie se va finaliza proiectul tehnic pentru ca apoi să lansăm licitația. Termenul de realizare este 2026”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai bun exemplu pentru ceea ce înseamnă descentralizarea în transporturi și ar trebui construit în 3 ani. Drumul expres, cu profil de patru benzi, va avea o lungime de 120 de km. Se mai adaugă legătura spre Ungaria, de lângă Salonta, de peste 9 km lungime, inclusiv bretele de legătură, plus punctul de trecere a frontierei situat pe partea română. La Arad, Chișineu Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane:

– Oradea – Salonta,

– Salonta – Chișineu Criș,

– Chișineu Criș – Arad.

Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi – CNAIR și patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Intersecția Drumului Expres Oradea – Arad cu Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania va fi asigurată cu pasaje, nu cu un sens giratoriu cum prevedea proiectul inițial. Punctul de frontieră de la Salonta este deschis doar pentru traficul comercial ușor, de până la 7,5 tone, potrivit Poliției de Frontieră.