Grindeanu: Acordul de Mediu pentru Drumul Expres Oradea – Arad va fi emis la vară, iar din octombrie se predă proiectul tehnic pentru licitația de execuție. Vamă nouă între România și Ungaria la Salonta

Drum Expres Oradea Arad Bolojan Sursa Foto : CJ Bihor

Licitația pentru construirea Drumului Expres Oradea – Arad care include și legătura de 9 kilometri cu Ungaria la Salonta va fi lansată în această toamnă, a anunțat marți ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. La București a fost semnat un protocol între România și Ungaria pentru realizarea trecerii frontierei de la Salonta, vamă care va fi construită pe tronsonul care se despinde din Drumul Expres Oradea – Arad.

La începutul anului, președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan estima lansarea licitației pentru execuția Drumului Expres Oradea – Arad în aprilie-mai (detalii aici), dar ministrul Grindeanu a explicat întârzierea proiectului prin durata mare pentru obținerea Acordului de Mediu.

„Acest Drum Expres de 10 kilometri este parte a proiectului mare Arad-Oradea, nu sunt separate. Acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea cu varianta de Salonta se află în gestiunea autorităților locale, CJ Bihor și CJ Arad. Noi suntem doar pe post de a finanța acest proiecte, el le implementează, le derulează. Undeva în vara acestui an vom avea acordul de mediu din informațiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil, nu doar în România. Pe termenele pe care le avem de la colegii din Bihor în octombrie se va finaliza proiectul tehnic pentru ca apoi să lansăm licitația. Termenul de realizare este 2026”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai bun exemplu pentru ceea ce înseamnă descentralizarea în transporturi și ar trebui construit în 3 ani. Drumul expres, cu profil de patru benzi, va avea o lungime de 120 de km. Se mai adaugă legătura spre Ungaria, de lângă Salonta, de peste 9 km lungime, inclusiv bretele de legătură, plus punctul de trecere a frontierei situat pe partea română. La Arad, Chișineu Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane:

– Oradea – Salonta,

– Salonta – Chișineu Criș,

– Chișineu Criș – Arad.

Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi – CNAIR și patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Intersecția Drumului Expres Oradea – Arad cu Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania va fi asigurată cu pasaje, nu cu un sens giratoriu cum prevedea proiectul inițial. Punctul de frontieră de la Salonta este deschis doar pentru traficul comercial ușor, de până la 7,5 tone, potrivit Poliției de Frontieră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu intereseaza ca e procol, ca e finantator , bla,bla, asta e o brambureala ca din prostie se mai prelungeste un an!
    O sa observati ca din aceste chinuri acest drum, relativ usor de facut , va fi gata in 2028 sau 2029!
    Sunt doi sau trei ani dupa termen, dintotdeauna!

  2. D-le Grindeanu : mai bine puneți demisia. Ești un incompetent! La noi mai mult timp îți ia aprobările decât execuția lucrărilor. De fapt Marie cu alta pălărie. Cincinal se executa pe vremea lui nea Nicu în 10 ani. 🤪🤣Așa că nici d-ra nu a-ți învățat la o alta școală, tot ce sa obișnuit atunci, la fel și acuma.

  3. De ce oare lucrările de infrastructura de fapt toate lycrarile din bani publici si europeni se fac la preturi exorbitante de zeci de milioane de euro/km de autostrada comparatuv in ungarua pretul pe km de autostrada este de 5 milioane eu/km de autostrada, in Croatia de 3 milioane eu/km iar la noi de 10 pana la 50 milioane pe km de autostrada mai scump din cauza hotiei politrucilor alesi si hotomani care sifoneaza banii, acei politruci talhari care si-au votat legi idioate pentru pensiile speciale ilegale, nejustificate iar cei care muncesc cu adevarat au pensii de mizerie, de aceea toata clasa politica in special psd+pnl +udmr trebuie spulberati la alegerile viitoare in frunte cu ciolacu , ciuca si acol, hunor si trimisi la munca de jos, la fel si partidele extremiste aur, șoșoaca, care se cred stapanii nostri cand ei trebuie sa fie slugile celor care i-au adus la putere, dar ei fac politica meschina pentru îmbogățirea si primenirea lor personala, interese de grup ticăloase, astfel de politruci nu au ce cauta în viata politica.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.