Licitația pentru construirea Drumului Expres Oradea – Arad care include și legătura de 9 kilometri cu Ungaria la Salonta va fi lansată în această toamnă, a anunțat marți ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. La București a fost semnat un protocol între România și Ungaria pentru realizarea trecerii frontierei de la Salonta, vamă care va fi construită pe tronsonul care se despinde din Drumul Expres Oradea – Arad.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La începutul anului, președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan estima lansarea licitației pentru execuția Drumului Expres Oradea – Arad în aprilie-mai (detalii aici), dar ministrul Grindeanu a explicat întârzierea proiectului prin durata mare pentru obținerea Acordului de Mediu.

„Acest Drum Expres de 10 kilometri este parte a proiectului mare Arad-Oradea, nu sunt separate. Acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea cu varianta de Salonta se află în gestiunea autorităților locale, CJ Bihor și CJ Arad. Noi suntem doar pe post de a finanța acest proiecte, el le implementează, le derulează. Undeva în vara acestui an vom avea acordul de mediu din informațiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil, nu doar în România. Pe termenele pe care le avem de la colegii din Bihor în octombrie se va finaliza proiectul tehnic pentru ca apoi să lansăm licitația. Termenul de realizare este 2026”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai bun exemplu pentru ceea ce înseamnă descentralizarea în transporturi și ar trebui construit în 3 ani. Drumul expres, cu profil de patru benzi, va avea o lungime de 120 de km. Se mai adaugă legătura spre Ungaria, de lângă Salonta, de peste 9 km lungime, inclusiv bretele de legătură, plus punctul de trecere a frontierei situat pe partea română. La Arad, Chișineu Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane:

– Oradea – Salonta,

– Salonta – Chișineu Criș,

– Chișineu Criș – Arad.

Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi – CNAIR și patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Intersecția Drumului Expres Oradea – Arad cu Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania va fi asigurată cu pasaje, nu cu un sens giratoriu cum prevedea proiectul inițial. Punctul de frontieră de la Salonta este deschis doar pentru traficul comercial ușor, de până la 7,5 tone, potrivit Poliției de Frontieră.