Grindeanu: estimez că în această vară va fi semnat contractul pentru Centura Timișoara Vest/Autostrada Timișoara-Moravița va fi lansată în licitație până la sfârșitul anului

Autostrada Timișoara Belgrad

UMB va termina lucrările pe Centura Timișoara Sud în această vară, iar contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest ar putea fi semnat tot în această vară, a anunțat vineri, 29 martie, la inaugurarea terminalului Schengen al Aeroportului Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Totodată, Ministrul Grindeanu a dat asigurări că, licitația pentru execuția Autostrăzii Timișoara-Moravița va fi lansată până la finalul anului.

Licitația pentru Centura Timișoara Vest a fost suspendată după o contestație a ARL Cluj (Strabag) înainte ca ofertele să fie depuse, după cum Economedia a explicat aici. După lansarea licitației, constructorii au depus 221 de solicitări de clarificare cu întrebări tehnice, dar și pentru prelungirea termenului necesar depunerii ofertelor astfel încât să își realizeze oferta pe baza răspunsurilor CNAIR.

,,În această vară și spun bine, în această vară se va deschide circulația pe varianta de sud a orașului nostru și estimez că tot în această vară vom avea semnat contractul pentru Centura de Vest. La aceste obiective de infrastructură se va adăuga, bineînțeles un obiectiv la care țin, și anume construcția autostrăzii Timișoara -Moravița pe care o vom lansa în licitație până la sfârșitul anului” – Sorin Grindeanu.

La începutul lunii, CNAIR a obținut avizul de mediu pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Timișoara-Moravița, parte a legăturii dintre A 1, Timișoara și Belgrad. Autostrada Timișoara -Moravița are o lungime proiectată de 73 kilometri și include punctul de trecere a frontierei de la Moravița-Vatin cu Republica Serbia. Contractul pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în 2020 cu Asocierea Search-Egis și avea termen inițial de finalizare mai 2022. După 12 acte adiționale, proiectanții au obținut o prelungire de peste 2 ani, până în octombrie 2024. Solicitarea CNAIR de finanțare a segmentului de la Moravița (punct de frontieră prin CEF) a fost respinsă la Bruxelles după cum Economedia a explicat aici.

UMB lucrează cu peste 600 de drumari pe șantierul centurii Timișoara Sud, șosea cu o bandă/sens care trebuie terminată în iulie-august 2024.

 

Comentarii

  1. Hei rup, hei rup!

    Arătam ca in campanie electorala se munceste!
    Dar si încasarea șpagilor continuă!
    S-a frecat menta 4 ani si hop o mie de lucrari, o mie de spagi!😵😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *