UMB lucrează în două schimburi cu peste 500 de drumari pe șantierul Centurii Timișoara Sud. Termenul de finalizare : iulie 2024

Centura Timișoara Sud UMB Sursa : Captură CNAIR

UMB lucrează în două schimburi cu peste 500 de drumari pe șantierul Centurii Timișoara Sud, drum nou cu o singură bandă/sens care trebuie terminat în iulie 2024, conform termenului contractual. Șantierul este la peste 60 % (UMB a reluat lucrările de la 58 % după rezilierea contractului cu Tirrena Scavi în decembrie 2022), iar CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara analizează variante pentru a deschide circulația pe tronsoanele mai avansate. Totodată, după mai mult amânări (față de termenele anunțate oficial) urmează să înceapă lucrările efective pe Autostrada A 1 Lugoj-Deva, lotul PNRR Holdea-Margina de 10 kilometri.

,,Miercuri după-amiază (6 martie), pe șantierul centurii Timișoara Sud, la pasajul peste drumul județean Timișoara – Moșnița Nouă./ Lucrările de relocare LEA 220 kV pe cele 3 sectoare de interferență cu varianta de ocolire Timișoara Sud, în zona localității Moșnița Nouă, s-au terminat. Echipele de muncitori lucrează în continuare în 2 schimburi, 24 de ore din 24, la partea de drum, iar la partea de structuri se lucrează atâta timp cât permite lumina naturală. Ca mobilizare de personal, pe șantier sunt peste 500 de persoane – muncitori (dulgheri, fierari, laboranți, trafic, etc.), mecanici, șoferi etc.

Lucrări executate în ultima săptămână la partea de terasament între zona Freidorf și Moșnița Nouă – umpluturi, betonări și ranforsări de șanțuri, iar la structuri sunt diferite stadii necesare pentru cele 12 pasaje și poduri de pe tot traseul (Freidorf – Ghiroda) – foraje, betonări, armări, cofrare, montare hidroizolație etc.” – a transmis DRDP Timișoara.

În continuarea Centurii Timișoara Sud, CNAIR așteaptă până la sfârșitul lunii martie ofertele pentru contractul Centurii Timișoara Vest (14 km.), drum cu profil 2X2.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ati lasar DEX Craiova-Pitesti ca da castige Grindă alegerile de la Timișoara?😵

  2. Doamnă Mădălina Podaru am verificat pe CESTRIN , date actualizate pe 28.02.204 , situația execuției și a plăților pe șantierele UMB .
    Total lucrări in execuție cca 20,471 mld lei ( fără lucrările aflate in curs de pregătire ).
    Diferența intre plățile corespunzătoare stadiului fizic si cele din stadiul financiar , corespunzător valorilor contractuale , este de peste 1,6 mld lei.
    Doar pe DeX 12 ( Craiova – Pitești ) aceasta este de cca 385 milioane lei, din care pentru tronson 2 – 26 milioane lei ; pentru tronson – 273 milioane lei si pentru tronson – 86 milioane lei.
    E de mirare că UMB a încetinit ritmul pe tronsonul 4 ? Când beneficiarul nu plătește , antreprenorul , conform contractului , poate să reducă ritmul execuției pe șantier.
    Poate mulți vor critica acest comentariu , dreptul lor, dar pentru corectitudine consider că informația să fie completă.

    • Tu propui o completare, dar incomplet detaliata, te vad bine intentionat deci probabil nu intelegi exact mecanismul plati/stadiu fizic. E absolut normal decalajul intre stadiul fizic si stadiul financiar. Primul e dat de programul de executie iar cel de.al 2.lea e dat de modalitatea contractuala in care se pot deconta lucrarile. Exemplu banal, betonul e turnat astazi, astazi creste stadiul fizic. El poate fi platit abia peste 28 de zile cand iese raportul de incercare la compresiune. Ulterior raportul e anexat procesului verbal de lucrare ascunsa probabil, care va fi parte a unei descrieri de preturi a acelei lucrari. Toate aceate doc. se introduc in situatia de lucrari. Apoi aceasta are vreo 28 de zile in analiza supervizorului. Acesta apoi intocmeste certificatul de plata, care merge la beneficiar unde are o alta perioada de verificare. Ulterior, beneficiarul aproba cip.ul iar constructorul are iar un termen de a emite factura. E, toti acesti timpi contractuali de altfel, duc la decalajul acesta. Care e asumat de antreprenor. Si e logic si normal.
      Probabil tu vrei sa fii impartial, dar efectiv nu intelegi fenomenul. Pari a fi membru marcant proinfrastructura;

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.