CFR Marfă ar putea cumpăra vagoane noi produse în România, la uzina Astra Rail din Caracal, a spus miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care a vizitat unitatea de producție Greenbrier din județul Olt. Uzina din Caracal produce vagoane de marfă pentru companii feroviare din Uniunea Europeană și Marea Britanie, iar în anii următori ar putea lua comenzi și de la operatorul de stat, CFR Marfă care revine pe profit și ar putea scăpa de desființare. (Concordatul preventiv CFR Marfă a fost prelungit cu 2 ani, iar Ordonanța de Urgență pentru noua Companie Carapatica Feroviar a fost transfprmată în Proiect de Lege).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Eu vreau să felicit autoritățile locale, pe cei care dețin această fabrică pentru că este un exemplu despre dezvoltare. Prietenul meu, Adrian Chesnoiu îmi spunea că în campania electorală i se cereau locuri de muncă. Aici e un deficit, încă 600 de locuri de muncă nu doar pentru Caracal, ci pentru toată zona. E o companie serioasă care produce în acest moment pentru toată Uniunea Europeană plus Marea Britanie, iar în anii viitori mi-aș dori ca mare parte din ce se produce aici să fie achiziționat pe piața din România de o companie românească. CFR Marfă după Revoluție a fost dusă către faliment așa cum în anii trecuți a fost și această companie, doar că, de un an și ceva, după cum se știe CFR Marfă a venit pe profit. De aceea mi-aș dori ca mare parte din producție să fie achiziționată de CFR Marfă”, a spus Grindeanu.

Uzina din Caracal produce vagoane din 1973, aniversarea celor 50 de ani de producție fiind marcată cu ocazia vizitei ministrului Grindeanu. În jumătatea de secol de la înființare, s-au produs peste 70 000 de vagoane de marfă. Pe lângă Caracal, gigantul american Greenbrier are facilități de producție la Arad și la Drobeta Turnu Severin. Uzina din Caracal a fost preluată în 2017 (detalii aici).

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Citește AICI un interviu cu Lorie Tekorius, CEO Greenbrier Companies, despre viitorul transportului de marfă în Europa și planuri de extindere în România: „În Caracal, instalăm o nouă linie de montare a roților complet automatizată, cu o investiție de ordinul a zeci de milioane de euro”

Vagon de marfă Greenbrier