Grindeanu propune mai multe modificări legislative pentru a accelera marile proiecte de infrastructură

santier, sala polivalenta constanta, lucrari constructie Foto: Sala Polivalenta Constanta

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, propune mai multe modificări legislative pentru ca proiectele să fie realizate mai repede, menţionând că sunt probleme în privinţa cadrului legal, după cum a scris Economedia aici. Grindeanu doreşte astfel eliminarea întârzierilor din faza de licitaţie, înlocuirea unei firme căreia i-a fost reziliat contractul în trei luni şi nu în doi ani, cum este acum, dar şi eliminarea timpilor mari de corespondenţă între diverse autorităţi, scrie News.ro.

Grindeanu a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că, în prezent, 80% din implementarea unui proiect se consumă cu tot ce înseamnă cadrul legal şi numai 20% reprezintă implementarea efectivă a acestuia.

„În acest moment 80% din ceea ce înseamnă implementarea unui proiect este consumat, ca timp, cu tot ceea ce înseamnă haosul provocat de încrengătura legilor şi a cadrului legal din România şi 20% cu implementarea efectivă a proiectului. Gândiţi-vă doar unde am fi astăzi dacă ar fi fost inversate aceste procente”, a afirmat Sorin Grindeanu.

El a precizat că doreşte să elimine întârzierile legate de faza de licitaţie.

„Avem împărţite aceste legi în trei mari capitole. Unul este legat de faza de licitaţie. Vreau să vă spun că ţinta principală a fost să eliminăm întârzierile provocate de diverse cauze. Nu vreau să intru în amănunte. Aceste întârzieri sunt date de diverse cauze, de oferte nejustificate, nejustificat de mici, de blocaje în ceea ce înseamnă implementarea proiectelor şi cauza care duce la acest blocaj e dată de neactualizarea preţurilor”, a transmis ministrul Transporturilor.

A doua fază este legată de implementarea proiectului. „Aici vorbim de un anumit şantaj pe care o parte din antreprenori, fiindcă nu vreau să generalizez, îl fac asupra autorităţii contractante. Acele termene extrem de lungi legate de justiţie, de aproape imposibilitatea unei autorităţi contractante să rezilieze un contract şi mă refeream la acest şantaj dat de faptul că, de exemplu, astăzi, dacă vreau să reziliez sau o autoritate contractantă vrea să rezilieze un contract, timpul aproximativ în care intră altcineva să înlocuiască e de doi ani. Am făcut ordine şi din acest punct de vedere astfel încât atunci când venim cu o notificare, două, trei şi cel cu care ai contract nu se conformează termenilor contractului pe care l-a semnat, să pot să reziliez rapid, iar în aproximativ trei luni şi jumătate să poţi să îl înlocuieşti”, a precizat Grindeanu.

El a menţionat că şi faza de avizare ia mult timp. Acesta spune că îi conduce către situații în care fac corespondenţe interminabile cu diverse autorităţi, fie autorităţi locale, fie autorităţi centrale şi care poate să te ducă la un moment dat în termene de aproximativ doi ani de corespondenţă.

„Aici vom merge pe următorul principiu: se dă un termen de aproximativ 15 zile prin care să ceri anumite avize, toate lucrurile pe care le ştiţi. Dacă după 15 zile nu există niciun fel de semne de întrebare sau clarificări venite dinspre acea autoritate, se aprobă tacit”, a mai afirmat Grindeanu.

El a precizat că premierul Nicolae Ciucă a fost informat despre aceste propuneri şi urmează să fie stabilit modul în care acestea vor fi aprobate cât mai repede.

Foto: Sala Polivalenta Constanta

Comentarii

  1. Basme!
    Desfiintati Compania de Drumuri sau cum se mai cheama!
    Concediati toti”specialistii” care au facut varza proiectul Autostrazii Pitesti Sibiu!
    Deja e moarta!
    Va ramane un ciot!
    Si celelalte documentatii de la A7, A 8 sau A12.
    Sunt de mucava!
    Intarzierea pornirii autostrazilor e cauzata de oamenii din CNADIR.
    Slabi profesional.
    Incompetenti!

    O chestiune similara e la Compania Nationala de Investitii.
    Nu a inceput si cine stie cand va incepe Campina – Sacele!
    Slabi profesional.
    Incompetenti!

    Toate acestea sunt din cauza ca profesionisti au fost inlocuiti cu politruci.
    De aceea spun ca schimbarea legislatiei e un basm.
    Cel mai usor e sa desfiintati companiile astea de stat sa creati o alta organizatie care sa se ocupe de investitii rutiere si sa o populati cu profesionisti.
    In doua luni e gata noua companie iar modificarea legislatiei se va face candva!
    In urmatoarea legislatura! 😫

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *