Grindeanu, un nou avertisment pentru WeBuild, constructorul Podului de la Brăila: „Se joacă cu focul… să ia exemplu de la UMB care nu are niciun claim”

Pod Brăila 2 macarale

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu acuză, din nou, WeBuild, constructorul Podului peste Dunăre de la Brăila, de șantaj, pe motiv că refuză să deschidă pasajul peste liniile CFR de la Brăila și descărcarea de la Jijila și transmite un nou avertisment antreprenorului din Italia că „se joacă cu focul”. Anul trecut, ministerul Transporturilor prin CNAIR a aplicat WeBuild penalizări de 80 de milioane lei pentru întârzieri și neconformități (detalii aici).

Mai mult, ministrul Grindeanu dă exemplu compania UMB care, deși are cele mai multe contracte pentru autostrăzi și drumuri expres nu a făcut nicio revendicare de despăgubire (n.r claim) până acum, dar fără a menționa șantajul UMB din 2022 care a oprit lucrările pe Autostrada Transilvania în așteptarea ajustării prețurilor la materialele de construcții (Ordonanța 64 UMB).

„Descărcarea pe malul tulcean de la Jijila este gata, 99,99 %. 0,01 reprezintă procedura de recepție. Este o atitudine pe care cei care au realizat lucrarea vreau să și-o îndrepte. Nu vom face recepția până nu se remediază neconformitățile, dar asta nu înseamnă că nu se pot deschide legătura Jijila și dezvoltarea rutieră de pe malul brăilean până la sensul giratoriu.  Îi atenționez public că se joacă cu focul. repet, verificați, lucrarea este terminată și pe malul brăilean și pe cel tulcean. Este un lucru care ține tot de practică avocățească de a câștiga claimuri (despăgubiri) în instanță. Vă dau un alt exemplu, o companie românească (n.r UMB) are 350 de kilometri de autostradă și drum expres în execuție…nici măcar un claim… și nu de când a venit Grindeanu. Sigur că nu e farmacie pe un șantier, dar lucrurile trebuie să se și întâmple. Astăzi când vorbim, în România sunt în execuție 750 de kilometri de autostradă și drum expres”, a declarat Sorin Grindeanu.

Comentarii

  1. Pai bai economedia lui pește prăjit! Ce șantaj a fost în 2022? Că atunci statul român a generat o inflație care a dus la dublarea sau chiar triplarea prețului unor materiale de construcție dar fără sa ajusteze preturile la contractele încheiate anterior. Din câte îmi amintesc eu, atunci UMB a cerut rezilierea amiabilă a contractelor dacă nu se ajustează contractele, pentru că nimeni nu mai putea construi nimic la scumpirile alea. Treaba asta au resimțit-o toți constructorii. S-au reziliat contracte sau s-au renegociat chiar și între privați. Dar un jurnalist care scrie articole și care utilizează ca materie primă doar curentul necesar unui bec și unui laptop, de unde să știe cum e cu scumpirea materialelor de construcții?

    • Logica de ministru: nu recepționăm lucrarea că e proasta, dar amenințăm constructorul că n-o deschide… E proasta sau e buna? Și dacă e proasta, noi suntem zero, nu contam că crăpăm pe lucrări proaste?!

  2. Reader are perfectă dreptate. Grindeanu este un ministru slab , dar să aduci ca argument cele întâmplate in vara lui 2022 denotă rea credință. Da , UMB nu a inventat claim-uri. Acesta este adevărul. Nu vă convine vouă și lui Drulă , Cosma și Ciurea.
    In acest momentul , față de stadiul fizic , conform datelor CESTRIN , UMB are de primit peste 1,7 MILIARDE de lei. Puteți verifica și calcula și dvs. In mod sigur nu a facturat pentru a nu fi nevoit să plătească TVA aferent. In mod sigur UMB facturează ceea ce CNAIR poate plăti . Pentru toate acestea UMB trebuie să aibă tratament preferențial . Ce părere ai Ciurea ?

  3. Grindeanu ar trebui sa faca o plangere catre Ministerul Transporturilor poate o vede si ministrul de acolo, acesta dispunand de parghii legale ca sa puna lucrurile in miscare si nu doar sa faca circ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *