Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu acuză, din nou, WeBuild, constructorul Podului peste Dunăre de la Brăila, de șantaj, pe motiv că refuză să deschidă pasajul peste liniile CFR de la Brăila și descărcarea de la Jijila și transmite un nou avertisment antreprenorului din Italia că „se joacă cu focul”. Anul trecut, ministerul Transporturilor prin CNAIR a aplicat WeBuild penalizări de 80 de milioane lei pentru întârzieri și neconformități (detalii aici).
Mai mult, ministrul Grindeanu dă exemplu compania UMB care, deși are cele mai multe contracte pentru autostrăzi și drumuri expres nu a făcut nicio revendicare de despăgubire (n.r claim) până acum, dar fără a menționa șantajul UMB din 2022 care a oprit lucrările pe Autostrada Transilvania în așteptarea ajustării prețurilor la materialele de construcții (Ordonanța 64 UMB).
„Descărcarea pe malul tulcean de la Jijila este gata, 99,99 %. 0,01 reprezintă procedura de recepție. Este o atitudine pe care cei care au realizat lucrarea vreau să și-o îndrepte. Nu vom face recepția până nu se remediază neconformitățile, dar asta nu înseamnă că nu se pot deschide legătura Jijila și dezvoltarea rutieră de pe malul brăilean până la sensul giratoriu. Îi atenționez public că se joacă cu focul. repet, verificați, lucrarea este terminată și pe malul brăilean și pe cel tulcean. Este un lucru care ține tot de practică avocățească de a câștiga claimuri (despăgubiri) în instanță. Vă dau un alt exemplu, o companie românească (n.r UMB) are 350 de kilometri de autostradă și drum expres în execuție…nici măcar un claim… și nu de când a venit Grindeanu. Sigur că nu e farmacie pe un șantier, dar lucrurile trebuie să se și întâmple. Astăzi când vorbim, în România sunt în execuție 750 de kilometri de autostradă și drum expres”, a declarat Sorin Grindeanu.