Grindeanu vede Autostrada Ploiești-Brașov terminată înainte să iasă la pensie/Guvernul vrea asistență tehnică și finanțare de la Banca Mondială pentru Autostrada de pe Valea Prahovei

Nicolae Ciucă Marcel Ciolacu Sorin Grindeanu Florin Cîțu

Guvernul a reluat discuțiile cu Banca Mondială pentru asistență tehnică și financiară necesare proiectului Autostrăzii Ploiești -Brașov, a anunțat într-un interviu la Digi24 ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Practic, experții Băncii Mondiale sunt chemați să ajute România pentru a doua trecere a Carpaților cu un drum de mare viteză. Nu este prima dată când Executivul României face apel la specialiștii instituțiilor europene și internaționale, discuții despre implicarea acestora fiind încă din timpul Guvernului Mihai Tudose, dar ulterior, oprite pentru a pierde apoi doi ani cu varianta unui parteneriat public privat netransparent și eșuat în mandatul Vioricăi Dăncilă.

Grindeanu a explicat că inclusiv premierul Ciucă a propus Băncii Mondiale să preia proiectul Autostrăzii Ploiești-Brașov : ,,Am încercat să am discuții și chiar am avut cu Banca Mondială și cu BEI și BERD, propunându-le acest proiect. Eu cred că acest proiect, poate fi făcut, terminat, înainte de pensionarea mea ( Grindeanu are 48 de ani) dacă este preluat sub o formă de cupolă de management, de implicare a unor organisme de acest tip. E abordarea …cea mai corectă. Și primul ministru a avut o discuție săptămâna trecută cu cei de la Banca Mondială propunându-le exact același lucru, să se implice activ : să dea banii, să facă tot ce ține pe partea de management, nu lucrează ei, va fi un câștigător al licitației ( n.r pentru execuție) și avem proiecte de tipul asta în România care au fost finanțate de BEI de BERD” a spus Grindeanu.

Grindeanu a dublat termenul pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Ploiești-Brașov

În același interviu, ministrul Grindeanu a dublat termenul de realizare al Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada A 3 Ploiești Brașov anunțând că durata din contract este de 6 ani, deși în realitate este de 30 de luni pentru revizuire. Nu este prima gafă a ministrului în ceea ce privește termenele pentru contracte de proiectare după cum Economedia a scris aici.  ,,Lucrăm cu marfa clientului. Când am venit la minister, SF-ul era deja adjudecat. Termen pe studiul de fezabilitate repet pe SF este de 6 ani spre 7, atât durează partea birocratică. Când voi avea 54 de ani va fi gata dosarul de scris după care se intră în licitație pentru execuție. Asta este astăzi când vorbim pe Ploiești-Brașov”.

Datele oficiale CNAIR : Vineri, 12.02.2021, CNAIR a semnat cu SC CONSITRANS S.R.L.  contractul pentru  „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””.

Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:

  • 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
  • 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
  • 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).

 

 

 

Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

Comentarii

  1. Se va mari varsta de pensionare!
    La 67!
    Deci 19 ani de bara la bara!
    Si nu cred ca va fi gata nici in 2041!
    Probabil ca nci ocolitoarea Campina-Sacele nu va fi gata pana atunci!
    Aci sunt 26 km in 19 ani e posibil?
    Nu!😪

    Sper ca studiul de fezabilitate care se face de BM sa spuna ca nu mai e oportuna Autostrada Zapezii!

    Atunci in 2041 vor fi in voga taxiurile zburatoare si bucuresteanul va folosi acest mijloc de deplasare ca sa-si arunce peturile pe Valea Prahovei!😩

    Apoi nu mai e necesar ca Romania sa se imprumute pentru autostrazi!
    Acum daca se imprumuta tot nu face nimic! 😍
    A7, A 8 ….. sunt moarte si nu se vor termina in veci!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.