Grupul BCR și-a majorat profitul net cu aproape 20% în primul trimestru din 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut

Sediu BCR Bucuresti

Grupul BCR a realizat un profit net de 742 milioane de lei (149 milioane de euro) în primul trimestru din 2025, în creştere cu 19,8% faţă de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în T1 2024, datorită unei performanţe operaţionale îmbunătăţite, susţinută de un volum semnificativ mai mare de afaceri cu clienţii, transmite Agerpres, care citează date ale companiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Rezultatul operaţional s-a îmbunătăţit cu 15,7% până la 1,062 miliarde de lei (214 milioane de euro) în T1 2025, de la 918 milioane de lei (185 milioane de euro) în perioada similară din 2024, pe fondul unei creşteri puternice a veniturilor operaţionale şi o bună gestionare a cheltuielilor operaţionale.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 15,2% până la 1.,191 miliarde de lei (239 milioane de euro) în primele trei luni ale acestui an, de la 1,034 miliarde de lei (208 milioane de euro) în T1 2024, determinat de un volum mai mare de business.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Venitul net din comisioane s-a îmbunătăţit cu 12,2% până la 285 milioane de lei (57 milioane de euro) în T1 2025, de la 254 milioane de lei (51 milioane de euro) în T1 2024, determinat de un volum mai mare de tranzacţii şi din activitatea de creditare.

Rezultatul net din tranzacţionare şi din instrumente financiare evaluate la valoare justă a scăzut cu 3,5% până la 120 milioane de lei (24 milioane de euro) în T1 2025, de la 124 milioane de lei (25 milioane de euro) în T1 2024.

Venitul operaţional a crescut cu 12,7% până la 1,604 miliarde de lei (322 milioane de euro) în T1 2025, de la 1,423 miliarde de lei (286 milioane de euro) în T1 2024, determinat de creşterea venitului net din dobânzi şi a venitului net din comisioane.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 541 milioane de lei (109 milioane de euro) în T1 2025, în creştere cu 7,2% în comparaţie cu 505 milioane de lei (101 milioane de euro) în T1 2024, determinat de cheltuieli de IT mai mari pentru a sprijini proiecte strategice, împreună cu cheltuieli cu personalul uşor mai ridicate.

În baza acestor evoluţii, raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit până la 33,7% în T1 2025, faţă de 35,5% în T1 2024.

Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a reflectat o alocare de provizion de 61 milioane de lei (12 milioane de euro) în T1 2025, comparativ cu o alocare de provizion de 70 milioane de lei (14 milioane de euro) în T1 2024, reflectând în continuare creşterea afacerilor cu clienţii şi calitatea solidă a creditelor.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,7% în martie 2025, în creştere marginală faţă de nivelul de 2,6% înregistrat în decembrie 2024. Această evoluţie a fost determinată de nivelul normal al formării de noi credite neperformante, compensat de recuperări pe segmentul retail şi de nivelul stabil al creditelor acordate clienţilor. În acelaşi timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 164,7% în martie 2025.

Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) în conformitate cu reglementările privind cerinţele de capital (CRR), s-a situat la nivelul de 23,2% în februarie 2025, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României.

Creditele şi avansurile nete acordate clienţilor s-au menţinut la un nivel stabil faţă de 31 decembrie 2024 la valoarea de 66,721 miliarde de lei (13,406 miliarde de euro) la data de 31 martie 2025.

Depozitele de la clienţi au scăzut uşor cu 1,1% până la 90,036 miliarde de lei (18,090 miliarde de euro) la data de 31 martie 2025 de la 91,008 miliarde de lei (18,296 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2024.

“Investim permanent în relaţia cu clienţii noştri, pentru care am creat Programul de Beneficii George – primul program bancar de loialitate din România. Peste 1,4 milioane de clienţi BCR beneficiază deja de acest nou mod de a face banking, care scalează planificarea financiară şi recompensează utilizatorii cu oferte personalizate, adaptate obiectivelor lor financiare. Programul de Beneficii George reflectă modul în care înţelegem să ne susţinem clienţii, prin reciprocitate şi parteneriate de lungă durată. Este un angajament real faţă de cei care ne aleg, zi de zi, şi este modul nostru de a le întoarce încrederea prin acţiuni concrete, de la oferte personalizate şi costuri preferenţiale, la comisioane mai mici şi dobânzi mai bune. Privim cu aceeaşi responsabilitate relaţia cu mediul de afaceri şi rolul nostru în susţinerea şi accelerarea competitivităţii IMMurilor. Suntem alături de antreprenori cu expertiză şi soluţii personalizate, care aduc claritate, predictibilitate şi îi ajută să-şi construiască strategii de creştere într-o lume tot mai complexă. Ceea ce ne motivează este felul în care reuşim să evoluăm împreună cu clienţii noştri, transformând potenţialul în realitate şi datele în decizii”, a declarat, în comunicat, Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română, citat în comunicat.

BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 20 centre de afaceri şi 18 birouri mobile dedicate companiilor şi 299 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 71% sunt unităţi unde operaţiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). Clienţii BCR dispun de o reţea naţională extinsă de ATM-uri şi maşini multifuncţionale (2.000 de echipamente) şi servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking şi E-commerce.