Prosus, unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie la nivel global, a lansat luni oficial oferta convenită pentru preluarea Just Eat Takeaway.com pentru a crea „un campion tehnologic european” pe segmentul livrării de alimente, transmite DPA, preluat de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Oferta, evaluată la 4,1 miliarde de euro, indică faptul că Prosus va plăti 20,30 euro per acțiune. Firma deține deja 28% din rivalul Just Eat – Delivery Hero.
Just Eat Takeaway.com își va păstra în continuare sediul în Amsterdam, denumirea și mărcile sale cheie în urma finalizării tranzacției, au informat companiile.
În ultima perioadă, au avut loc o serie de tranzacții pe segmentul livrării de alimente. Compania americană DoorDash a anunțat luna aceasta că va plăti 2,9 miliarde de lire sterline (3,85 miliarde de dolari) pentru achiziționarea rivalei britanice Deliveroo, cele două firme căutând să-și extindă cota de piață și avansul față de concurență. Tranzacția va ajuta DoorDash să-și sporească cota de piață în Europa, concurând cu Just Eat și Uber Eats.
În urma preluării, va fi creat al patrulea mare grup mondial pe segmentul livrării de alimente, iar tranzacția nu va duce la concedieri, a precizat Prosus, al cărui acționar majoritar este Naspers din Africa de Sud.
„Lansarea ofertei reprezintă o piatră de hotar în această tranzacție. Suntem încântați de viitorul și de oportunitățile pe care le aduce oferta și recomand acționarilor să voteze în favoarea tranzacției la viitoarea adunare extraordinară din 8 iulie, la Amsterdam”, a afirmat Jitse Groen, directorul general și fondatorul Just Eat Takeaway.com.
La rândul său, Fabricio Bloisi, directorul general al Prosus, a adăugat: „Europa se află într-un moment de vârf pentru a crea campioni beneficiind de tehnologia alimentată de AI, iar aceasta este o oportunitate unică, ce va conduce transformarea”.
Just Eat Takeaway.com, cu sediul în Amsterdam, operează pe 17 piețe internaționale, conectând 61 de milioane de clienți cu peste 356.000 de parteneri locali.
În ianuarie, directorul general al Prosus, Fabricio Bloisi, anunța că firma are la dispoziție aproape 20 de miliarde de dolari pentru cheltuieli și este pregătită să se extindă în Europa.
Recent, Just Eat Takeaway.com a informat că profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA) a crescut anul trecut la 460 de milioane de euro, de la 339 de milioane de euro în 2023, pe fondul îmbunătățirii rezultatelor pe piețele sale cheie din Marea Britanie și Irlanda.