Vânzările Grupului Renault au crescut cu 3,8% în primele nouă luni ale anului 2025, ajungând la 1.698.964 de vehicule, cu evoluții pozitive pentru toate cele trei mărci, Renault, Dacia și Alpine.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În Europa, vânzările de autoturisme au crescut cu 6,9%, totalizând 1.003.085 de unități. La nivel internațional, vânzările mărcii Renault au crescut în America Latină (+17,3%), Coreea de Sud (+213,7%) și Maroc (+46,3%).
În primele nouă luni, cifra de afaceri a Renault Group a atins 39,1 miliarde de euro, în creștere cu +3,7% față de perioada similară a anului 2024 și cu +5,1% la nivele constante ale cursului de schimb. Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a atins 34,3 miliarde de euro, în creștere cu +1,7% față de perioada similară a anului 2024 și cu +3,1% la nivele constante ale cursului de schimb.
În trimestrul al treilea din 2025, vânzările Renault Group au înregistrat o creștere de 9,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, ajungând la 529.486 de vehicule vândute. Vânzările internaționale au crescut cu 14,9%, iar cele din Europa cu 7,5%. Pe ansamblul primelor nouă luni ale anului 2025, Renault Group s-a clasat pe locul al treilea în Europa, cu o creștere de 3,8% a vânzărilor, totalizând 1.698.964 de vehicule.
Cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat în al treilea trimestru la 11,4 miliarde de euro, în creștere cu +1,7% față de perioada similară a anului 2024 și cu +3,1% la nivele constante ale cursului de schimb. Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a ajuns la 9,8 miliarde de euro, în creștere cu +5,0% față de perioada similară a anului 2024 și cu +6,8% la nivele constante ale cursului de schimb.
Toate cele trei mărci ale Grupului înregistrează creșteri ale vânzărilor.
Marca Renault se situează pe locul al treilea în Europa. Vânzările de vehicule electrice au înregistrat o creștere puternică de la începutul anului, reprezentând peste 20% din totalul vânzărilor în trimestrul al treilea, cu Renault 5 E-Tech lider în segmentul B-EV. Marca ocupă locul al doilea la nivel european în segmentul hibrid (HEV) și locul al doilea pe piața vehiculelor utilitare (VU). În Franța, Renault este lider de piață. Modelul Clio este al doilea cel mai vândut autoturism din Europa, pe toate canalele de distribuție.
Dacia se clasează pe locul al doilea în Europa în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții persoane fizice și pe locul 9 la nivel european pe piața totală a vehiculelor de persoane. Sandero este cel mai vândut model din Europa, pe toate canalele de distribuție.
Alpine a înregistrat o creștere de peste două ori a vânzărilor comparativ cu primele nouă luni ale anului 2024.
Volumul comenzilor în Europa în trimestrul al treilea a înregistrat o creștere de 1% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Nivelul stocurilor totale la data de 30 septembrie 2025 se ridică la 538.000 de vehicule.
Pentru trimestrul 4 din acest an, grupul pregătește următoarele lansări: Renault Boreal (C-SUV), Renault Kwid E-Tech, Alpine A390 (C-SUV) și Clio 6 (primele livrări așteptate pentru Trimestrul 1 din 2026).
Renault Group își reconfirmă astfel perspectivele financiare pentru întregul an 2025, revizuite în data de 15 iulie 2025, cu o marjă operațională a Grupului în jur de 6,5% și un free cash flow între 1,0 și 1,5 miliarde euro.
„Într-un context extrem de dificil, continuăm să beneficiem de gama noastră atractivă și competitivă de vehicule electrice, termice (ICE) și hibride — fapt care a dus la o creștere cu 6,8% a cifrei de afaceri a Grupului în acest trimestru. Confirmăm perspectivele financiare pentru anul 2025, vizând o marjă operațională de aproximativ 6,5% și un free cash-flow cuprins între 1,0 și 1,5 miliarde de euro. În paralel, pregătim activ următorul nostru plan pe termen mediu, conceput pentru a accelera transformarea Grupului și pentru a deschide noi oportunități”, a declarat Duncan Minto, CFO Renault Group.
În primele nouă luni, vânzările de vehicule electrificate ale Renault Group au crescut cu 58,6%, reprezentând 43,9% din totalul vânzărilor.
În T3 2025, mixul de vânzări electrificate a ajuns la 44,0% din totalul vânzărilor, în creștere cu 10,8 puncte procentuale față de T3 2024.
În primele nouă luni ale acestui an, ponderea vehiculelor electrice în vânzările Grupului a crescut cu peste 5 puncte procentuale, ajungând la 12,7%. Renault 5 E-Tech este lider pe segmentul B-EV în Europa. În T3 2025, vânzările de VE au crescut cu 122,1% față de T3 2024, reprezentând 13,5% din vânzările totale.
În primele nouă luni din 2025, ponderea vânzărilor de vehicule hibride a crescut cu peste 8 puncte procentuale, ajungând la 30,4%, datorită succesului gamelor hibride Renault și Dacia. Renault Group își menține locul al doilea pe piața vehiculelor hibride din Europa. În T3 2025, vânzările de HEV au crescut cu 25,0% față de T3 2024.