Grupul TeraPlast a încheiat primul semestru al anului cu pierderi de 6,62 milioane lei şi a obţinut o cifră de afaceri mai mare cu 34% comparativ cu semestrul 1 2023, până la 428 milioane de lei, potrivit unui raport publicat la BVB. Această evoluţie vine pe fondul accelerării pieţei de instalaţii, precum şi a contribuţiei foliilor stretch Opal şi a achiziţiilor recente – Grupul Wolfgang Freiler (Polytech & ProMoulding) şi Palplast Moldova.
Din perspectivă cantitativă, Grupul TeraPlast a înregistrat o creştere robustă a volumelor, cu 57%, de la 34.483 tone în primele şase luni din 2023 la 54.009 tone în primele şase luni din 2024. Strategia de extindere a amprentei geografice a Grupului TeraPlast a avut ca rezultat dublarea vânzărilor în afara României în perioada ianuarie-iunie 2024 faţă de semestrul 1 2023. Ponderea acestora în cifra de afaceri consolidată a ajuns la 23,5% în primul semestru din 2024, faţă de 15% în semestrul 1 2023.
„Rezultatul net negativ este cu 1,7 milioane de lei mai mare decât cel preconizat, pe fondul cheltuielilor nerecurente de 3,8 milioane de lei şi a ramp-up-ului accelerat al business-ului de folie stretch Opal. În acord cu ţintele bugetate, se aşteaptă intrarea în teritoriu pozitiv a rezultatului net începând cu trimestrul al treilea”, se menţionează în raport.
Activitatea susţinută a grupului pe pieţele din Europa creşte rezilienţa afacerilor şi ajută la reducerea dependenţei de piaţa din România. EBITDA a cunoscut o îmbunătăţire în primul semestru din 2024 şi a ajuns la 26,9 milioane de lei, cu +15% mai mult decât în S1/2023, pe fondul creşterii volumelor. Marja EBITDA este de 6,3% în S1/2024 versus 7,3% în S1/2023, în uşoară diminuare din cauza presiunilor pe preţuri resimţite din piaţă şi a efortului de a creşte cotele de piaţă. În acelaşi timp, marja brută a depăşit 150 de milioane de lei, în creştere cu 29% faţă de S1/2023, ceea ce arată soliditatea strategiei de concentrare pe cota de piaţă.
„Investiţiile recente în extinderea portofoliului de business-uri şi achiziţiile Grupului Wolfgang Freiler şi a Palplast Moldova, împreună cu creşterile organice au adus rezultate robuste în primul semestru din 2024 pentru Grupul TeraPlast. Acestea reflectă eficienţa strategiei de extindere şi întărire a afacerilor noastre. Suntem pe drumul cel bun spre a ne transforma dintr-un lider regional, în unul european, în acord cu viziunea noastră pe termen lung. Contextul economic nu este ideal, iar pieţele pe care activăm resimt acest lucru şi manifestă un mix de tendinţe: construcţiile inginereşti avansează în timp ce sectorul rezidenţial este în contracţie, iar inflaţia afectează puterea de cumpărare pe retail. În plus, rezultatele firmelor nou achiziţionate sunt influenţate de evoluţia sub aşteptări a pieţelor vestice. Abordarea noastră orientată spre extindere geografică, reducerea dependenţei de o singură piaţă, agilitatea în adaptarea la contextul pieţei şi identificarea de oportunităţi sunt principalele avantaje competitive care reduc semnificativ impactul negativ pe care perioadele volatile îl pot avea asupra performanţei Grupului TeraPlast”, a afirmat Alexandru Stânean, director general al Grupului TeraPlast.
Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de sud-est. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, companiile Grupului Wolfgang Freiler şi Somplast. Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP.