Guvernul a aprobat indicatorii tehnico -economici pentru modernizarea liniei de tren Cluj Napoca-Oradea după aproape 3 săptămâni de la lansarea licitației/2 miliarde de lei doar pentru ,,exproprieri și situații neprevăzute”

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Guvernul a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea și electrificarea liniei de tren Cluj Napoca -Oradea la aproape trei săptămâni de la publicarea licitației, deși regula prevede că procedura de achiziție publică poate începe după aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Modernizarea liniei de 166 de kilometri dintre Cluj și Episcopia Bihor ( Frontieră cu Ungaria) este al doilea cel mai mare proiect feroviar cu finanțare prin PNRR, cu o valoare totală de 1,3 miliarde Euro, primul fiind reabilitarea liniei Caransebeș-Arad-Timișoara. Primele două loturi ale Magistralei Cluj -Oradea (Cluj Napoca -Aghireș/ Aghireș/Poieni) au fost scoase la licitație pe 1 ianuarie pentru ca pe 7 ianuarie să fie lansate și loturile 3 și 4,  Poieni -Aleșd respectiv Aleșd-Frontieră.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.  Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului, aproape 8 miliarde lei la care se adaugă încă două miliarde lei pentru exproprieri și situații neprevăzute, potrivit ministrului Sorin Grindeanu : ,, Am aprobat astăzi în Guvern indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor -Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. Este un proiect de interes național finanțat din PNRR , cu termen limită de realizare anul 2026 și are ca obiective:

📌Realizarea a 18 km de linie dublă nouă
📌Sistematizarea stațiilor
📌Înlocuirea/repararea podurilor, podețelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea calității terasamentelor
📌Desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate
📌Realizarea de construcții aferente activității de întreținere, revizie și reparații a instalațiilor fixe de tracțiune electrică și a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în stațiile Ciucea și Oradea
📌Realizarea de clădiri de mentenanță în stațiile Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea
📌Reabilitarea și modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. și asigurarea facilităților călătorilor (inclusiv persoanelor cu mobilitate redusă) și personalului CFR
📌Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot.
Obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7, 55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute. Proiectarea și execuția lucrărilor va dura 3 ani și 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitație.” a explicat Grindeanu.

Pentru domeniul feroviar sunt stabilite următoarele „jaloane”:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare – Q 4 2022 

– Finalizarea în Q 2 2026.

Sursa : Ministerul Transporturilor

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: