Guvernul a selectat 12 rute turistice pe care le va promova cu 10 milioane de euro, bani din PNRR. Care este “România atractivă”?

Bran

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a scos la licitație în SICAP un contract de 50 de milioane de lei pentru servicii de promovare a 12 rute turistice din România, proiect inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență.

Rutele alese, conform descrierii licitației sunt:

  • Ruta castelelor – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta curiilor din Transilvania – aproximativ 25 de obiective;
  • Ruta culelor – aproximativ 15 obiective;
  • Traseul gastronomiei tradiționale românești – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta bisericilor fortificate – aproximativ 20 de obiective;
  • Ruta bisericilor de lemn – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – aproximativ 30 de obiective;
  • Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – aproximativ 20 de obiective;
  • Ruta castrelor romane – aproximativ 20 de obiective;
  • Ruta cetăților – aproximativ 30 de obiective;
  • Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – aproximativ 36 de obiective;
  • Ruta satelor cu arhitectură tradițională – aproximativ 20 de obiective.

În total, rutele alese conțin 306 obiective, care reprezintă practic acum prioritățile turistice ale României, iar toată această platformă de promovare poartă numele de “România atractivă”, marcă ce urmează să fie și înregistrată la OSIM.

Prin Planul Național de Redresare și Reziliență, aprobat în 27 septembrie 2021 de către Comisia Europeană și în 3 noiembrie de către Consiliul Uniunii Europene prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării Planului Național de Redresare și Reziliență al României, a fost asumată realizarea Investiției 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, în cadrul Componentei 11 – Turism și Cultură.

Obiectivul acestei investiții este de a crește atractivitatea destinațiilor turistice selectate în urma dezvoltării a 12 rute turistice/culturale tematice din România și crearea de noi locuri de muncă în industria turistică.

Investiția presupune sprijin financiar pentru promovarea celor 12 rute turistice/culturale și pentru modernizarea/reabilitarea obiectivelor (siturilor) turistice cu impact național și internațional, identificate în zonele de destinație optimă.

Serviciile de promovare presupun mai multe activități, dar firma ce va fi selectată va începe su situația la zi a promovării României, pe care va face o analiză. Ulterior, va construi identitatea vizuală pentru toată platforma “România atractivă” și strategia de promovare a celor 12 rute turistice, cu obiectivele aferente. Promovarea se face atât online cât și offline, în țară dar și peste hotare, și include și servicii de creație video, pe lângă realizarea de fotografii sugestive.

Întreg contractul se întinde pe 45 de luni, ofertele se deschid în 16 septembrie.

Sintetic, toată platforma care va defini noua identitate a României turistice ar trebui să răspundă următoarelor cerințe, luate ca atare din caietul de sarcini al licitației din SICAP.

  • Platforma să scaleze necesarul de resurse pentru a face față unui număr de cel puțin 10.000 de utilizatori care doresc să acceseze baza de date a platformei simultan (inclusiv video);
  • Platforma va afișa orice pagină către utilizator în cel mult 3 secunde, atât pe aplicațiile mobile cât și pe platforma web;
  • Platforma va permite un număr nelimitat de utilizatori unici;
  • Platforma va implementa mecanisme de tip “CAPTCHA” pentru prevenirea interogărilor automate.
  • Sub-activitatea 1.2.4: Definirea cerințelor tehnice minime

Platforma va cuprinde o aplicație web de administrare a conținutului, aplicații mobile pentru sisteme cu Android, iOS și pentru orice alt sistem utilizat de toate tipurile de smartphone până la sfârșitul perioadei contractuale, de natură să acopere întreg necesarul de funcționalități pentru promovarea digitală a destinației turistice din cadrul celor 12 Rute turistice/culturale.

  • Platforma se va baza pe o soluție de tip content management system (CMS).
  • Pentru localizarea obiectivelor, platforma se va integra cu un serviciu de tip hartă, cu ajutorul căruia vor putea fi localizate inclusiv rutele turistice/culturale.
  • Platforma va gestiona inclusiv materiale foto și video care vor putea fi încărcate și vizualizate cu ușurință. Acestea vor putea fi grupate în categorii. Fotografiile nu vor depăși dimensiunea de 5 Mb, vor fi stocate în mai multe rezoluții, pentru diverse dispozitive (mobile, tabletă, desktop), vor fi încarcate în format JPEG.
  • Materialele video pot fi de diferite durate, de la câteva secunde până la câteva minute, în funcție de atracția turistică și de atragerea atenției vizitatorilor. Platforma va avea în vedere optimizarea furnizării conținutului video; astfel, acestea se vor încărca parțial, pe măsura ce sunt vizionate, nu integral, la accesarea paginii. Dimensiunea maximă a unui clip video va fi de 500Mb, vor fi compresate pentru o mai bună utilizare a resurselor hardware, iar rezoluția minimă va fi de 1280×720 pixeli.
  • Platforma va permite prezentarea unui tur virtual. Acesta va permite adăugarea unui hotspot de tip text, va fi realizat 3D sau 360°, va putea rula automat, va permite adăugarea de sunet pe fundal și va avea un aspect unitar pentru toate obiectivele prezente în platformă.
  • Platforma va include un modul de realitate virtuală sau vizită virtuală, după caz, care va permite gestionarea unui film/randare 3D de realitate virtuală/augmentată.
  • Arhitectura platformei va permite dezvoltări particulare, extensii, asupra aplicațiilor mobile sau web care fac parte din platformă. Va fi o platformă colaborativă în sensul în care va permite introducerea și actualizarea de informații de către diverși utilizatori care doresc să aibă acces la platformă (pe ariile lor de interes și pe bază de utilizator și parolă). Accesul și introducerea de conținut se va realiza doar prin respectarea unor template-uri care respectă direcția/brandul România atractivă și doar prin acordul/ acceptul administratorului platformei.
  • Arhitectura platformei va fi robustă în sensul în care dacă o componentă suferă o defecțiune celelalte vor sesiza și vor raporta problema.
  • Platforma va permite unor terțe sisteme software să preia și/sau să trimită date printr-un API.
  • Platforma va permite accesul administratorului la diverse raportări despre numărul de utilizatori activi, volumul de conținut creat de către utilizatorii cu drept de acces.
  • Platforma va asigura gestionarea completă de conținut pentru locații, pagini, utilizatori.
  • Platforma va asigura gestionarea de setări, parametri și elemente de identitate vizuală ale platformei cum ar fi paletă de culori, logo, bannere, de așa natură încât ele să poată fi schimbate în timp de către administrator.
  • Platforma va permite utilizatorilor cu drept de administrare să gestioneze conținutul și să-l creeze direct, fără suportul furnizorului; conținutul va putea fi editat și administrat de un număr nelimitat de utilizatori, accesul acestora fiind configurabil pe bază de permisii de acces la funcționalități, platforma de publicare fiind de tip colaborativ. Modificările și noul conținut va fi verificat în prealabil de un administrator pentru a se asigura de calitatea și relevanța conținutului creat/adăugat de utilizatori.
  • Platforma va permite accesul total sau parțial, în funcție de drepturi, la conținutul și parametrii de funcționare pentru utilizatorii de tip administrator.

Aplicația mobilă va fi compatibilă cu sistemele de operare Android, iOS și cu orice alt sistem de operare care va fi utilizat de toate tipurile de smartphone până la sfârșitul perioadei contractuale, în cea mai recentă versiune a acestor sisteme la data începerii testării aplicației.

  • Aplicațiile se vor descărca gratuit prin intermediul magazinelor de aplicații dedicate, pentru toate tipurile de smartphone
  • Între aplicații și platforma de publicare se va stabili o comunicare pe bază de apel securizat.
  • Aplicațiile mobile vor furniza cel puțin următoarele tipuri de conținut: text, galerie foto, video, ghidare audio, linkuri către website-uri sau alte pagini din cadrul aplicației, trasee și rute turistice (cu localizarea acestora pe hartă), tur virtual, push notifications și mesagerie, hărți dinamice, modul de realitate virtuală/augmentată, randare 3D.
  • Aplicațiile trebuie să permită direcții pe hartă și integrare cu sisteme de navigare;
  • Aplicațiile trebuie să permită căutare rapidă (exemplu: un obiectiv de la nivelul celor 12 Rute).
  • Aplicațiile trebuie să permită căutarea pe bază de GPS.

 

MIPE va evalua, împreună cu Ministerul Anteprenoriatului și Turismului, Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, Ministerul Culturii, Organizațiile de Management al Destinației, Asociația Agențiilor de Turism de incoming, Asociația de Ecoturism din România, ANTREC și alte organizații de profil relevante, variantele propuse și va selecta opțiunea preferată. MIPE poate formula observații/sugestii pentru îmbunătățirea elementelor de identitate vizuală, Prestatorul având obligația de a răspunde acestora.

Prestatorul va avea responsabilitatea înregistrării mărcii “România atractivă” și a elementelor de identitate vizuală a acesteia la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci în numele MIPE și Ministerului Anteprenoriatului și Turismului. Costul înregistrării va fi inclus în prețul ofertat de Prestator.

 

Sursa foto: Castel Bran, Facebook

Comentarii

  1. Secaturile astea din Guvern cred ca strainii cand vin in Romania nu solicita si primesc informatii corecte de la ambasadele lor cu incendiile din pensiunile, spitalele si hotelurile romanesti construite cu avize/autorizatii false, cu talhariile si crimele mafiei romanesti in cardasie cu MAI si spalate de Justitie, cu minciunile si falsurile impostorului Iohannis, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *