Update: Guvernul a aprobat, miercuri, indicatorii tehnico-economici ai investiţiei privind reabilitarea liniei de cale ferată Paşcani-Dărmăneşti, lucrare de utilitate publică de interes naţional.
Astfel, potrivit unui comunicat al Guvernului, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va realiza un proiect de reabilitare a liniei de cale ferată Paşcani-Dărmăneşti, o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, care face parte din reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T).
Știrea inițială: Guvernul aprobă în ședința de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești (63 km), o lucrare cu o valoare estimată de 6 miliarde de lei.
„Adoptăm astăzi indicatorii economici ai unor investiții masive în creșterea eficienței și a siguranței feroviare. Sunt proiecte de peste 8 miliarde lei în reabilitarea unor linii de cale ferată plus alte lucrări finanțate prin PNRR în regionalele Iași, Galați și Cluj”, a declarat și premierul Marcel Ciolacu, în deschiderea ședinței de Guvern.
Realizarea și derularea acestui proiect revine Companiei Naționale de Căi Ferate ”C.F.R.” – S.A., care este beneficiarul investiției.
Linia de cale ferată Pașcani – Dărmănești face parte din Magistrala 500 București Nord – Ploiești Sud – Buzău – Focșani – Mărășești – Adjud – Bacău – Pașcani – Verești – Suceava – Vicșani și se află în administrarea și exploatarea C.N.C.F. „C.F.R.” S.A. Sucursala Regională de Căi Ferate Iași.
Linia are o lungime de 68,8 km și este:
– linie dublă şi electrificată pe distanţa Pașcani – Suceava Nord, având o lungi 62,74 km, reprezentând 91% din traseu.
– linie simplă electrificată, pe distanţa Suceava Nord – Dărmănești, având o lungime de 6,01 km, reprezentând 9% din traseu.
Viteza maximă pe această linie, conform Livretelor cu mersul trenurilor de călători şi de marfă 2020/2021, este de 71,3 km/h pentru trenurile de călatori, iar pentru trenurile de marfă este de 15,03 km/h.
Obiectivele generale ale implementării proiectului vizează:
– Îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și, respectiv minim, la 160 km/h pentru trenurile de călători;
– Îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport pe tronsonul de linie de cale ferată Pașcani – Dărmănești, fapt ce va contribui la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de căi ferate europene.