Haine second-hand la supermarket sau cum a ajuns trendul “economiei circulare” și în România: Auchan va comercializa produse purtate în două magazine din România

Auchan Tg Mures foto

 

Retailerul Auchan va comercializa haine purtate într-o nouă locație din România: în hypermarketul din Târgu Mureș Sud, anunță compania. Activitatea se desfășoară sub umbrela unui program nou, botezat “O nouă viață”, prin intermediul unui parteneriat cu lanțul de magazine de modă LaMajole. Conceptul a fost testat de retailerul francez Auchan în țara mamă încă de acum un an, dar nu e nici pe departe singura companie care a sesizat oportunitățile din acest sector de activitate la nivel global.

Programul din România a demarat în luna februarie în hipermarketul Auchan Cluj Nord și reprezintă, spun reprezentanții companiei, “un program de economie circulară a hainelor”. Acesta reprezintă o premieră pentru piața locală de retail și presupune extinderea ofertei hipermarketurilor prin integrarea unei game de articole de îmbrăcăminte purtate, prin parteneriate cu magazine de modă specializate. Din luna aprilie, programul este disponibil și în incinta hipermarketului Auchan Târgu Mureș Sud, unde clienții pot regăsi și articole de modă purtate.  Toate colecțiile sunt “atent selectate și igienizate conform standardelor în vigoare de către echipa LaMajole”, precizează reprezentanții Auchan. LaMajole va dispune de un spațiu de vânzare de 55 mp în care se vor regăsi în jur de 500 de articole pentru copii și adulți, la prețuri cuprinse între 12 și 350 lei.

„Suntem bucuroși că etapa pilot de la Cluj a generat rezultatele așteptate, confirmându-ne astfel dorința consumatorilor de a adopta un stil de viață mai responsabil și de a face alegeri care, pe termen lung, contribuie la un viitor mai sustenabil pentru noi toți. Ca urmare, ne continuăm misiunea de a  reduce amprenta de carbon și dorim să extindem acest proiect în cât mai multe dintre magazinele noastre. Economia circulară are la bază un principiu simplu, iar pentru a contribui la persistența materiilor prime pentru generațiile viitoare, ne încurajăm clienții să recicleze, repare sau să reutilizeze pe cât posibil un produs.”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România. „Cea mai importantă misiune a noastră este de a acoperi nevoia clienților de a putea cumpăra piesele vestimentare la care ei aspiră, fără a avea impact asupra mediul înconjurător”, a declarat Zsuzsa Szekely, CEO LaMajole.

Potrivit studiilor de piață, industria textilă este responsabilă pentru 10% din poluarea cu emisii de gaze cu efect de seră și doar 1% din textilele la nivel global se reciclează, amintesc reprezentanții Auchan.

Conceptul a fost testat de retailerul francez în țara mamă încă de acum un an, dar nu e singura companie care a sesizat oportunitățile din acest sector de activitate. Piața de haine revândute este în expansiune, arată o analiză publicată de bmilab.com, care notează că aceasta ar putea ajunge la 80 de miliarde de dolari până în 2029. La Redoute, retailer francez de îmbrăcăminte și textile de casă, a lansat o platformă online unde clienții pot cumpăra și vinde produse folosite, inclusiv produse second hand ale altor branduri, după ce reprezentanții firmei au aflat că jumătate dintre clienții lor tranzacționează produse second hand. Este doar un exemplu. Produsele second-hand se pot cumpăra și la un sfert din prețul inițial și inclusiv brandurile de lux au început să sesizeze oportunitățile de pe o astfel de piață. Branduri ca Burberry sau Gucci fac parteneriate cu servicii specializate pentru a colecta și revinde produse ale mărcilor lor.

Încă din 2019, unul dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie, Asda, a testat conceptul prin deschidrea unui magazin de tip pop-up, cu haine second-hand provenite din donații, potrivit Edie.net. Fondurile urmau să fie donate pentru cauze caritabile, iar experimentul să fie folosit ca cercetare de piață. În Finlanda, mișcarea a apărut încă din 2018, cu deschiderea de centre non-profit, care oferă produse din diverse categorii (mobilă, haine, jucării, cărți, articole sportive sau de gătit), pentru a promova consumul sustenabil, potrivit weforum.org.

După ce pandemia a lovit întreaga planetă, o parte dintre cei din piață ar fi crezut că de acum încolo cumpărătorii vor fi mai reticenți în a cumpăra haine folosite, din motive de igienă. S-a constatat că tendința e pe dos și piața a crescut. Platforma de haine second hand Vinted a crescut semnificativ în timpul pandemiei, menționează analiza  bmilab.com. De ce? Oamenii au avut mai mult timp să își facă ordine în garderobă și să înlăture haine nenecesare. Pe de altă parte, tot mai mulți au început să caute oferte avantajoase online. Se estimează că revânzarea de haine pe internet va crește cu 69% în 2021 față de 2019.

 

Sursa foto: Auchan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.