Heineken, prima companie care-și va transporta berea cu un vas complet electric produs de ZES în Olanda

alphenaar, ZES

Olandezii de la Zero Emission Services (ZES) au lansat prima navă care poartă la bord containere de baterii interschimbabile, așa-numitele pachete ZES, transformând efectiv nava în una electrică. Alphenaar funcționează acum între Alphen aan den Rijn și Moerdijk în numele fabricii de bere Heineken.

Zero Emission Services este o societate mixtă înființată de un consorțiu olandez care s-a angajat să livreze transporturi interioare cu emisii zero de anul trecut. În mod concret, modelul de afaceri ZES este de a închiria companiilor de transport maritim containere de baterii schimbabile, așa-numitele pachete ZES. În jurul acestei idei esențiale, compania pune la punct un pachet de servicii cu stații de încărcare, electricitate ecologică, asistență tehnică și un concept de plată pe utilizare pentru proprietarii de nave.

Pentru a pune în aplicare această abordare, Autoritatea Portului Rotterdam, compania de transport maritim Wärtsilä, compania energetică Engie și  ING, ambele prezente și în România, lucrează împreună din 2020. Primul client este Heineken, care s-a angajat să transporte berea de la fabrica de bere din Zoeterwoude la Moerdijk fără emisii timp de zece ani.

În acest scop, Alphenaar alimentat de la baterie și o stație de încărcare la terminalul CCT din Alphen aan den Rijn încep acum să funcționeze. Engie a dezvoltat stația de încărcare la Alpherium, unde bateriile sunt schimbate și încărcate cu energie electrică verde certificată. Prima operațiune de testare a avut loc la sfârșitul lunii august.

Odată cu începerea operațiunilor, ZES vrea acum să adune experiența utilizatorului pentru a realiza 30 de rute de expediere fără emisii până în 2030. Pe termen scurt, flota va fi extinsă la opt nave și infrastructura la opt stații de încărcare și 14 pachete ZES și va fi utilizată în principal în zona Rotterdam, Moerdijk și Alblasserdam.

ZES se concentrează pe transportul intern de containere. Când a fost fondată anul trecut, compania a prezis că până în 2030 ar putea exista deja aproximativ 150 de nave interioare care utilizează ZES-Packs. Între timp, containerele pentru baterii sunt proiectate astfel încât să poată fi utilizate temporar și pe uscat – de exemplu, pentru a stabiliza rețeaua electrică sau pentru a satisface o cerere locală temporară de energie electrică.

Sursa foto: ZES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.