Gigantul suedez de modă H&M a devenit miercuri primul mare retailer european care a început să facă concedieri, anunțând reducerea a 1.500 de locuri de muncă din cauza reducerii cererii, în condițiile în care consumatorii se confruntă cu o inflație în creștere, scrie Reuters.
Măsura luată de cel de-al doilea retailer de modă din lume vine în contextul în care scumpirea costului vieții și lovitura dată de războiul din Ucraina au afectat cheltuielile de consum și au presat companiile din Europa și Statele Unite să economisească bani.
Reducerile efectuate de companie, care are aproximativ 155.000 de angajați, fac parte dintr-un plan lansat în septembrie pentru a economisi 2 miliarde de coroane suedeze (183 de milioane de euro) pe an.
“Ne aflăm într-o mare tranziție, iar întreaga industrie de retail se confruntă cu multe provocări”, a declarat pentru Reuters Nils Vinge, șeful departamentului de relații cu investitorii de la H&M, care a indicat problemele cauzate de pandemie, războiul din Ucraina și creșterea costurilor cu inputurile, transportul și energia.
“Este foarte clar că, atunci când consumatorii au plătit pentru alimente… energie, gaze și așa mai departe, sunt mai puțini bani de cheltuit. Așa că ceea ce este evident este că cererea de valoare pentru bani crește”.
Cea mai mare parte a reducerilor va fi făcută în Suedia, a spus Vinge.
În timp ce comercianții cu amănuntul de pe străzile mari se luptă din cauza concurenței acerbe din partea mărcilor exclusiv online, retailerul britanic de modă Primark a anunțat recent că intenționează să adauge 1.800 de locuri de muncă în Spania și Marea Britanie, deoarece beneficiază de pe urma cumpărătorilor care negociază în funcție de preț.