Holdingul turc KoçZer, care controlează deja în România uzina Ford Otosan de la Craiova, dar deține și branduri precum Arctic, Beko sau Otokar, anunță că lansează în România o platformă de achiziții și are ca obiectiv de a atinge vânzări de 100 de milioane de euro în următorii trei ani.
Compania va deschide astfel, în România prima filială europeană și vrea să devină un jucător cheie în managementul lanțului de aprovizionare din Europa. Cu o rețea de 61.000 de furnizori, KoçZer plănuiește să se extindă dincolo de România în piețele vecine, cum ar fi Bulgaria, Bosnia și Herțegovina și Elveția. Planurile pe termen lung includ colaborări cu lideri din industrie în Polonia, Italia și Dubai.
Vorbind în cadrul evenimentului, Serhan Turfan, CEO al KoçZer, a evidențiat importanța strategică a acestui pas: „România nu este doar o piață strategică pentru noi; este primul pas în călătoria KoçZer către extinderea în Europa. Acesta este un moment istoric pentru compania noastră, deoarece aducem soluții inovatoare într-o nouă regiune, creând colaborări noi și sprijinind afacerile cu soluții digitale și strategice pentru achiziții.”
KoçZer vizează atingerea în România a unor vânzări de 100 de milioane de euro în următorii trei ani, generând 50% din profitul internațional brut și reprezentând 6% din volumul său total.
Grupul turc susține că România a fost selectată ca bază europeană a KoçZer datorită locației sale strategice, economiei în creștere și comunității puternice de afaceri turcești. În prezent, peste 18.000 de companii turcești operează în România, contribuind la o relație comercială solidă care depășește 10 miliarde de dolari anual.
Compania transmite că extinderea are loc într-un moment în care sectoarele de achiziții și lanțuri de aprovizionare trec printr-o transformare semnificativă. Progresul tehnologic, cum ar fi inteligența artificială generativă și analiza volumelor mari de date, redefinește modul în care companiile răspund cerințelor pieței, își îmbunătățesc eficiența și devin mai reziliente în fața perturbărilor globale.
„Domeniul achizițiilor va arăta foarte diferit în următorii cinci ani, iar KoçZer se află în avangarda acestei schimbări,” a declarat Turfan. „Ne angajăm să oferim instrumente și strategii inovatoare, cum ar fi soluțiile e-sourcing de la Promena, pentru a ajuta companiile să își optimizeze operațiunile și să prospere în această nouă eră.”
Ambasadorul Özgür Kıvanç Altan a subliniat: „Relațiile comerciale dintre Turcia și România s-au dezvoltat în fiecare an. Prezența unor companii inovatoare și vizionare, cum este KoçZer, va consolida acest parteneriat, creând noi oportunități și întărind legăturile economice.”.
KoçZer este o subsidiară a Grupului Koç, cel mai mare conglomerat industrial și de servicii din Turcia. Înființat acum 20 de ani, grupul gestionează un volum anual de achiziții care depășește 2 miliarde de dolari.
Grupul Koç controlează în România compania Ford Otosan care produce automobile Ford la Craiova (41% dintre acțiuni aparțin Ford, alte 41% Koç Holding, iar restul de 18% sunt acțiuni plasate pe bursa de la Istanbul).
De asemenea, grupul mai prezent în România și prin brandurile de electrocasnice Arctic, Beko și Grundig, dar și cu brandul de autobuze Otokar.