Decizia instanței de anulare a acordului de mediu și de suplimentare a exproprierilor pentru Autostrada Moldovei A7 este extrem de problematică, afirmă Horațiu Cosma, USR, pentru Economedia. Potrivit lui, există riscul să se întârzie șantierul de autostradă în acel punct nevralgic de lângă Pașcani dincolo de termenul limită PNRR de finalizare din 2026, cu consecința pierderii banilor europeni. Amintim că, în premieră, o instanță a decis că acordul de mediu al autostrăzii Bacău – Pașcani este ilegal.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Cum s-a ajuns aici? Compania de drumuri împreună cu proiectantul autostrăzii au ales un traseu nefericit pentru autostradă. Practic aceasta ar fi urmat să fie lipită de o biserică și un azil de bătrâni din Municipiul Pașcani. Zeci de mii de mașini ar fi trecut la câțiva metri de geamul unor seniori care au ales acel loc pentru liniște. Existau alte variante de traseu mult mai potrivite, care să producă un deranj minim. Însă nu au fost luate în considerare de către responsabilii din Compania de Drumuri, iar proprietarii acelui azil au contestat, iar instanța le-a dat câștig de cauză”, afirmă Horațiu Cosma.
Ce urmează? Potrivit lui, statul român poate ataca această decizie în apel. Dacă pierde, va trebui să exproprieze acea biserică și acel azi și să refacă acordul de mediu, pentru a putea continua lucrările. Mai pe scurt, alte luni și poate chiar ani de întârzieri în finalizarea Autostrăzii A7 de la Bacău până la Pașcani, afirmă Cosma.
Amintim că Curtea de Apel Iași a decis că acordul de mediu emis pentru Autostrada Bacău – Pașcani este ilegal, o decizie în premieră, deși hotărârea nu este definitivă poate fi atacată cu recurs. Toată autostrada este finanțată cu împrumuturi din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), așa că este posibil să fie afectată și finanțarea europeană dacă se va ajunge la anularea autorizației de construire, cerere care nu a fost acceptată de instanță.