Horia Cardoș Agroland: Agribusiness-ul și fermierii români au reușit în ultimii ani să situeze România în primii 10 exportatori de cereale

Horia Cardos_Fondator & CEO Agroland Business System Sursa: Agroland

Agribusiness-ul și fermierii români au reușit, în ultimii ani, să situeze România în primii 10 exportatori de cereale, a declarat miercuri Horia Cardoș, CEO al grupului antreprenorial român Agroland.

Horia Cardoș a afirmat că jumătate din hrana pe care o cumpărăm este importată din alte țări, indiferent că sunt din Europa sau nu, iar noi exportăm materii prime.

„Agribusiness-ul și fermierii români au reușit, în ultimii ani, să situeze România în primii 10 exportatori de cereale, ceea ce poate părea un lucru bun. Și este un lucru bun. Problema este că noi exportăm materii prime, cu o valoare adăugată destul de mică, chiar foarte mică în ultimii ani, din cauza prețului scăzut. Importăm alimente, nu doar pentru oameni, ci și pentru animale. Hrana pentru animale de companie, cea economică, se bazează în proporție de trei sferturi pe cereale, pe care noi le exportăm cu 200 euro și importăm cu 500-600-700 euro hrana pentru animale de companie. Lucrăm la asta și compania noastră și alte companii din România”, spune acesta.

Horia Cardoș menționează că înainte de perioada pandemiei din 2020, compania a dezvoltat un magazin care funcționează foarte bine pe piețele din vest, un concept de retail care se adresează crescătorului de animale de companie și pasionaților de grădinărit.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„De mai bine de 7 ani ne concentrăm foarte tare cu deschiderea de magazine de suprafață mare care să se adreseze acestor nevoi, mai ales în vecinătatea orașelor mari. Avem și București un magazin de acesta, dar și în zonele rurale. În continuare în acest an, dar și în anii care vin, vrem să deschidem aceste locații. Este și o parte importantă din procesul de rebranding.”, declară Cardoș.

Grupul Agroland, prezent pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, anunță un proces de rebranding și consolidare a structurii sale operaționale pe trei ramuri de business: retail, food și agribusiness.  

Agroland Retail va include magazinele proprii, distribuția către francize și infrastructura logistică.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Agroland Food va integra fermele existente, fabrica de procesare a ouălor, fermele de reproducție și stațiile de incubare, și în viitor o linie de abatorizare.

Agroland Agribusiness va continua să administreze distribuția de inputuri agricole, producția și selecția de semințe, și până la sfârșitul anului, fabricile de furaje. 

Pe zona de food, Agroland a achiziționat și prima fermă de producție ouă înființată în România, cu o capacitate anuală estimată la 3 milioane de ouă BIO, entitate care se va alătura grupului la începutul lunii mai. Tot pe zona de food, continuă investițiile în dezvoltarea platformei avicole de la Mihăilești și se estimează o producție medie lunară de 5,8 milioane de ouă, în creștere cu 18% comparativ cu producția medie din 2024.

Pe zona de agribusiness, grupul a demarat  modernizarea stației de condiționare a semințelor din Șimian, județul Mehedinți, investiție care va contribui la creșterea calității proceselor de selecție și pregătire a semințelor, consolidând poziția companiei în lanțul de producție agricolă.

Pe zona de retail, Agroland a planificat pentru acest an deschiderea a cel puțin 10 magazine noi, dintre care minimum 6 vor fi în format Mega. 

De asemenea, noua identitate vizuală are rolul de a ușura comunicarea cu celelalte companii și alți investitori, spune Horia Cardoș pentru Economedia.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.