Lanţurile hoteliere şi companiile aeriene din Europa văd o redresare a rezervărilor la niveluri care nu au mai fost înregistrate de dinainte de pandemie, fiind populare în special călătoriile mai scurte, deoarece turiştii rămân prudenţi în privinţa rutelor de mare distanţă, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Totuşi, se menţin dificultăţile, în urma creşterii costurilor şi a lipsei de personal, ceea ce duce la anularea unor zboruri. În pofida acestor probleme, companiile aeriene estimează revenirea la profitabilitate.

„Cererea este ridicată, oamenii vor să-şi vadă familiile şi să călătorească din nou”, a declarat Phil Seymour, preşedintele grupului britanic IBA.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Vineri, IAG, proprietarul operatorului aerian British Airways, a anunţat că se aşteaptă să revină pe profit din trimestrul doi, dar şi pe ansamblul acestui an. Compania şi-a redus capacitatea în primul trimestru pentru a evita perturbările.

„Călătoriile premium continuă să fie cel mai performant segment, iar cele de afaceri sunt la cel mai ridicat nivel de la începutul pandemiei”, a afirmat directorul general al IAG, Luis Gallego.

IAG, care deţine şi Iberia, Vueling şi Aer Lingus, a precizat că atenuarea restricţiilor impuse de autorităţi au dus la îmbunătăţirea cererii, în special în Marea Britanie, în timp ce invadarea Ucrainei de către Rusia “nu a avut un impact semnificativ”.

Şi operatorul aerian german Lufthansa speră să revină pe profit în acest trimestru, în urma majorării cererii de călătorii, după atenuarea restricţiilor.

Grupul franco-olandez Air France-KLM vede o redresare a vânzărilor de bilete şi rezervări solide pentru perioada verii.

Redresarea este condusă de călătoriile scurte, turiştii rămânând prudenţi în privinţa rutelor de mare distanţă.

IHG, proprietarul Holiday Inn, a anunţat că în primul trimestru s-a înregistrat o creştere a preţurilor şi cererii de camere de hotel. Rivala Marriott International se aşteaptă la majorarea veniturilor în acest an.

Un alt indiciu al majorării cererii vine de la Amadeus, firma spaniolă care operează cel mai mare sistem global de rezervări de servicii turistice. Compania a procesat aproape 92 milioane de rezervări în primul trimestru, un avans de peste 50% faţă de nivelul de dinaintea pandemiei, potrivit Reuters.

Inflaţia ridicată şi războiul vor amâna mai degrabă redresarea călătoriilor decât să o deraieze, a apreciat David Goodger, director la compania britanică de consultanţă Tourism Economics.

Acesta a adăugat: „Ne aşteptăm ca turismul intern să depăşească în 2022 nivelul din 2019, în timp ce călătoriile internaţionale se vor redresa semnificativ”.