Imagini în premieră cu lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, şantier deschis acum o lună

Drumul Expres Craiova Pitesti Sursa foto: Captură video

La o lună de la deschiderea şantierului, pe lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, mobilizarea constructorului român UMB se vede foarte bine, dovadă fiind imaginile în premieră pe care le-a publicat Asociaţia Pro Infrastructură.

Imaginile din dronă arată că antreprenorul a efectuat decopertări pe o bună parte din traseu, lungimea lotului dintre Valea Mare şi Coloneşti fiind de 32 de kilometri. Pentru acest lot din judeţul Olt, termenul de execuţie este de 24 de luni, iar valoarea contractului de 670 de milioane lei, finanţare europeană.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

UMB a mobilizat pe loturile 2 şi 3 (n.r. 72 de kilometri între Robăneşti în judeţul Dolj şi Coloneşti în Olt) aproximativ 1.400 de drumari cu 700 de utilaje, iar grinzile de la poduri şi pasaje se produc pe şantier.

Compania are toate şansele să termine lotul 2 până la sfârşitul anului, rezolvând, astfel, problemele de fluenţă de la Balş şi Statina, oraşe fără centură unde traficul este de coşmar.

Pentru lotul 4, în februarie, CNAIR l-a desemnat din nou câştigător pe antreprenorul băcăuan UMB, dar contractul încă nu poate fi semnat pentru că s-a depus o contestaţie.

Pe primul tronson al Drumului Expres, între Craiova şi Robăneşti (17 km), lucrează un constructor din Italia, stadiul fizic de execuţie fiind de doar 21%, iar termenul contractual de finalizare – sfârşitul anului – nu poate fi respectat.

Diferenţele între autostradă şi drum expres

Principalele diferenţe între o autostradă şi un drum expres sunt lăţimea benzii de circulaţie şi lipsa benzii de urgenţă. Astfel, drumurile expres au banda de circulaţie cu 25 de centimetri mai mică, iar în loc de bandă de urgenţă de 3,5 metri figurează un acostament de doar 1,5 metri. De asemenea şi viteza de proeictare este puţin mai mică, de 120 km/h. Drumul Expres Craiova – Piteşti (indicativ DEx 12) va fi prima şosea cu un asemenea profil din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: