La o lună de la deschiderea şantierului, pe lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, mobilizarea constructorului român UMB se vede foarte bine, dovadă fiind imaginile în premieră pe care le-a publicat Asociaţia Pro Infrastructură.
Imaginile din dronă arată că antreprenorul a efectuat decopertări pe o bună parte din traseu, lungimea lotului dintre Valea Mare şi Coloneşti fiind de 32 de kilometri. Pentru acest lot din judeţul Olt, termenul de execuţie este de 24 de luni, iar valoarea contractului de 670 de milioane lei, finanţare europeană.
UMB a mobilizat pe loturile 2 şi 3 (n.r. 72 de kilometri între Robăneşti în judeţul Dolj şi Coloneşti în Olt) aproximativ 1.400 de drumari cu 700 de utilaje, iar grinzile de la poduri şi pasaje se produc pe şantier.
Compania are toate şansele să termine lotul 2 până la sfârşitul anului, rezolvând, astfel, problemele de fluenţă de la Balş şi Statina, oraşe fără centură unde traficul este de coşmar.
Pentru lotul 4, în februarie, CNAIR l-a desemnat din nou câştigător pe antreprenorul băcăuan UMB, dar contractul încă nu poate fi semnat pentru că s-a depus o contestaţie.
Pe primul tronson al Drumului Expres, între Craiova şi Robăneşti (17 km), lucrează un constructor din Italia, stadiul fizic de execuţie fiind de doar 21%, iar termenul contractual de finalizare – sfârşitul anului – nu poate fi respectat.
Diferenţele între autostradă şi drum expres
Principalele diferenţe între o autostradă şi un drum expres sunt lăţimea benzii de circulaţie şi lipsa benzii de urgenţă. Astfel, drumurile expres au banda de circulaţie cu 25 de centimetri mai mică, iar în loc de bandă de urgenţă de 3,5 metri figurează un acostament de doar 1,5 metri. De asemenea şi viteza de proeictare este puţin mai mică, de 120 km/h. Drumul Expres Craiova – Piteşti (indicativ DEx 12) va fi prima şosea cu un asemenea profil din România.