Nivelul de intensitate a utilizării de bază a instrumentelor digitale de către IMM-uri ne clasează, ca ţară, pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE), cu o pondere de 22% din total, ceea ce face aceste afaceri mai puţin competitive atât pe plan intern, cât şi extern, sunt de părere liderii de business din cadrul a două companii de telecomunicaţii.
„Avem potenţial, dar el trebuie să crească şi mai mult. Pe de altă parte, dacă mă uit la zona de business, avem nişte cifre care arată potenţial, dar arată, pe de altă parte, şi ratarea oportunităţilor de până acum, în sensul că nivelul de intensitate a utilizării instrumentelor digitale de către IMM-uri la nivelul de bază arată că suntem pe ultimul loc. Vorbim despre 22% dintre companii care folosesc instrumente digitale de bază… În acelaşi clasament, numărul companiilor care fac schimb folosind mijloace informatice reprezintă 17% din numărul total de companii. La fel, din păcate, pe ultimul loc. Concluzia mea este că este foarte mult potenţial aici, dar în acelaşi timp că ne trebuie nişte politici foarte bine stabilite, dirijate şi în acelaşi timp o accelerare foarte mare pentru a recupera acest decalaj. Ce reflectă la nivelul a economiei acestei cifre este faptul că, practic, n-avem nicio şansă să ne atingem potenţialul real şi să recuperăm decalajul economic faţă de Europa de Vest”, a susţinut Florin Popa, Business to Business Director, Orange România, potrivit Agerpres.
În viziunea acestuia, situarea României pe ultimele locuri în clasamentul DESI „nu ne face cinste”, deşi sunt segmente în care există cifre pozitive.
„Dacă e să ne uităm la indicatorul sau la indicatorii din DESI (The Digital Economy and Society Index – n. r.) nu ne face cinste ultimul loc în ceea ce priveşte competenţele digitale de bază, când ne uităm la clasamentul Uniunii Europene. Pe de altă parte, cred că sunt şi câteva cifre încurajatoare acolo, cum ar fi că, spre exemplu, în zona prezenţei femeilor în acest clasament, femei cu competenţe digitale, România e pe locul 2, ceea ce e foarte interesant, cel puţin ca răsturnare de clasament. Ca număr al absolvenţilor din zona TIC suntem pe locul 4, ceea ce arată un potenţial foarte, foarte bun. Aş pleca de la faptul că putem construi pe aceste cifre şi dacă ne uităm, pe de altă parte, la nevoia din piaţă de absolvenţi, ea e departe de a fi satisfăcută”, a spus Popa.
La rândul său, Mihnea Rădulescu, Business Director Vodafone România, a punctat faptul că pe zona de digitalizare a IMM-urilor încă mai este mult de lucru.
„Partea unde, să spunem, n-aş vrea să spunem că suferim, dar unde e mult de lucru, e zona IMM-uri. IMM-urile reprezintă peste 50% din Produsul Intern Brut al României şi suntem pe ultimele locuri, dacă nu chiar ultimul loc, în ceea ce priveşte penetrarea digitalizării pentru acest grup de companii. Ce înseamnă asta? Înseamnă că IMM-urile din România sunt mai puţin competitive, atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa internaţională. Înseamnă că productivitatea lor este mai scăzută decât a concurenţilor din alte ţări. Înseamnă că timpul pe care aceste companii îl au la dispoziţie pentru sau pe care îl folosesc pentru a ajunge la client e mult mai mare şi toate aceste elemente duc la un dezavantaj competitiv al întregii ţări prin intermediul acestor IMM-uri. De aici, toate lucrurile care nu neapărat ne fac bucurii”, a menţionat Rădulescu.