Încă o amânare pentru Autostrada Unirii (A8). Depunerea ofertelor pentru loturile de munte Pipirig – Leghin și Miercurea Nirajului – Sărățeni a fost prelungită până spre finalul lunii

Autostrada A7 A8 Nod turbion

Compania de Drumuri a prelungit, din nou, pentru 24 iulie, respectiv 31 iulie, depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția loturilor de munte Pipirig – Leghin și Miercurea Nirajului – Sărățeni de pe Autostrada Unirii A8.

Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).

Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) este primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport.

Termenul inițial a fost prelungit pentru a patra oară, după 22 mai, 25 iunie, 4 iulie și apoi 16 iulie.

„,Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț, Sectiunea II Miercurea Nirajului – Leghin km 22+000 – km 181+195, Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni, in lungime de aproximativ 23,4 km, din care aproximativ 1,07 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP. Durata contractului este de 30 de luni cu 6 luni etapa de proiectare și 24 luni execuție. Garanția este de 5 ani.

Pe traseul dintre Miercurea Nirajului și Sărățeni sunt prevăzute două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de un kilometru.

Constructorul căruia i se va atribui acest contract va avea obligația să construiască inclusiv două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de 1,07 km, în zona localităților Măgherani (740 m) și Chibed (330 m). Perioada contractuală maxim admisă pentru construcția acestui nou lot al A8 este de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție). După validarea documentației de atribuire va fi publicat Anunțul de Participare la licitație în cadrul caruia va fi precizată și valoarea estimată a contractului, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.” – directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru urmatoarea faza, etapa de Proiectare si Executie este prevazuta sectorizarea pe urmatoarele Loturi:

Lot 1b: km 22+000 – Km 45+400 – Miercurea Nirajului – Sărățeni;

Lot 1c: km 45+400 – km 77+800 – Sărățeni – Joseni;

Lot 1d: km 77+800 – km 92+195 – Joseni – Ditrău;

Lot 2a: km 0+000 – km 37+900 – Ditrău – Gințieș;

Lot 2b: km 37+900 – km 72+000 – Gințieș – Pipirig;

Lot 2c: km 72+000 – km 89+000 – Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin).

„Traseul autostrazii aferent Sectiunii II se desfasoara pe raza judetelor Mures (intre km 22+000 al Tronsonului 1 – km 47+356 al Tronsonului 1), Harghita (intre km 47+356 al Tronsonului 1 – km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2) si Neamt (intre km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2 – km 181+195 (89+000) al Tronsonului 2. Pentru sectorul de autostrada, viteza de proiectare este de 120 km/h. Nodurile rutiere sunt proiectate la viteza de 60 km/h. Au fost proiectate 47 tuneluri, in lungime totala de 11,64 km si lungimi individuale intre 70.00 m si 940.00 m”, arată Nota de Fundamentare.

Lotul Pipirig – Leghin este al doilea lot lansat în licitație pe secțiunea de munte.

„Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț: Sectiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195: Lot 2c: Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin), in lungime de aproximativ 19,3 km, si include realizarea a 7 tuneluri in lungime totala de aproximativ 1,44 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP.

„Lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) va avea are o lungime de 19,3 km, iar pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,44 km:

– tunel bidirecțional (490m) situat în apropierea localității Pîțîlingeni
– tunel unidirecțional pe calea 1 (90m) situat în apropierea localității Pîțîligeni;
– tunel bidirecțional (70m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel bidirecțional (130 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel unidirecțional pe calea 1 (80 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel bidirecțional cu (300 m ) situat în apropierea localității Stînca

– tunel bidirecțional cu (280 m) situat în apropierea localității Stînca.” -anunța pe 26 aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Loturile PNRR de la capete, Târgu Mureș Miercurea – Nirajului și Târgu Neamț – Leghin sunt contractate cu Nurol și UMB, iar pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Pod Ungheni Consitrans urmează să predea proiectul tehnic.

Comentarii

  1. Din amânare în amânare,
    Până la abandonare!😯
    Pas cu pas băieti!
    Dacă nu puteți!☹

  2. Pfoai de mineeee! Nu pot să cred. Ce naibii atâtea amânări? Și mai ales “de ce? “.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.