Canoo, un startup din domeniul vehiculelor electrice, cu o vechime de șapte ani, a depus o cerere de intrare în faliment în statul american Delaware, urmând să își înceteze operațiunile și să își lichideze activele, transmite TechCrunch. Anul trecut, în vară, a intrat, de asemenea, în faliment Fisker Inc., un alt startup producător de vehicule electrice.
În ciuda eforturilor de atragere a capitalului străin și a căutării de finanțare la Departamentul pentru Energie al SUA, Canoo nu a reușit să obțină sprijin financiar. Compania a raportat datorii de 10-50 de milioane de dolari, având active sub 50.000 de dolari. Canoo avea doar 700.000 de dolari în bancă în noiembrie 2024.
Canoo s-a confruntat cu dificultăți în 2024, când a concediat lucrători, a închis fabrica din Oklahoma și a avut parte de plecări din conducere. În ciuda promisiunilor inițiale, compania a produs doar un număr mic de dubițe modulare, testate de parteneri precum NASA și U.S. Postal Service. Deși Walmart a fost de acord să achiziționeze până la 10.000 de vehicule electrice, înțelegerea nu a fost obligatorie.
Fondată în 2017 de foști directori ai Faraday Future, un alt startup eșuat, Canoo și-a propus să revoluționeze designul vehiculelor electrice cu platforme modulare și tehnologie avansată. Compania a devenit publică în decembrie 2020, ocazie cu care a atras fonduri de 600 de milioane de dolari. Cu toate acestea, schimbările făcute sub conducerea directorului general Tony Aquila au deplasat atenția către flotele comerciale și au modificat în mod repetat planurile de producție.
Falimentul Canoo se adaugă la o listă tot mai lungă de startup-uri din domeniu care au eșuat, inclusiv Lordstown Motors și Proterra.