Incident grav la Tarom / Un avion Boeing 737 a fost avariat de bucăți de asfalt desprinse de pe o cale de rulare de la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni)

Aeronava YR-BGG Sursa foto: Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS)

Un incident clasificat drept grav de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) în care a fost implicată o aeronavă Boeing 737 din flota TAROM a  avut loc în data de 18 ianuarie 2025. Astfel, avionul respectiv a fost avariat după ce bucăți de asfalt s-au desprins de pe o cale de rulare de la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) și au lovit fuzelajul avionului.

Informația a fost publicată inițial de publicația Boarding Pass.

Potrivit raportului preliminar întocmit de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), în data de 18 ianuarie 2025, avionul de tip Boeing B737-700 din flota TAROM, înmatriculat YR-BGG, a fost planificat să execute zborurile comerciale TAROM RO 607, pe ruta București – Timișoara, respectiv zborul TAROM RO 608 pe ruta Timișoara – București.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

La finalul zborului RO 608, aeronava a aterizat la ora 19:18 pe pista 26L, și a rulat după degajarea pistei până la poziția de parcare 106, unde pasagerii au fost debarcați.

În jurul orelor 20:10, personalul de întreținere al companiei Tarom a raportat că, în urma efectuării unor verificări la aeronavă, au fost identificate zgârieturi și perforări ale fuzelajului aeronavei cauzate de un material asfaltic, la partea inferioară, în zona încastrării dintre aripă și fuzelaj. Părți de material asfaltic au deteriorat un panou din fuzelaj, două bucăți rămânând în acesta.

De asemenea, a fost avariată și o antenă radio poziționată în partea inferioară a fuzelajului.

Sursa foto: Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS)

Comisia de investigație deplasată la locul producerii incidentului grav a efectuat următoarele activități:

  • Investigația inițială la locul evenimentului.
  • Înregistrări video și fotografii ale locului evenimentului.
  • Colectarea informațiilor preliminare.

Au fost prelevate probe din materialul asfaltic rămas în fuzelajul aeronavei precum și din stratul de uzură al Aeroportului Henri Coandă București și al Aeroportului Traian Vuia Timișoara care au fost transmise pentru analiză la un laborator specializat, în vederea stabilirii provenienței corpului străin.

Sursa foto: Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS)

Au fost emise următoarele recomandări de siguranță imediate:

1. Se recomandă CN Aeroporturi București SA să întreprindă măsurile necesare pentru evitarea apariției de FOD-uri (obiecte străine) pe suprafața de manevră (căi de rulare), în special pe calea de rulare ”N” a Aeroportului Otopeni;

2. Se recomandă CN Aeroporturi București SA să întreprindă măsurile necesare pentru notificarea echipajelor privind pericolul apariției FOD în zonele afectate de exfolieri ale stratului de uzură de pe căile de rulare.

Obiectivul investigației privind siguranța aviației civile este prevenirea producerii accidentelor și incidentelor viitoare, prin determinarea cauzelor și împrejurărilor care au dus la producerea acestor evenimente și stabilirea recomandărilor necesare pentru îmbunătățirea siguranței aviației civile și nu are ca scop stabilirea vinovățiilor ori a responsabilităților individuale sau colective.

Investigația acestui incident grav este în curs de desfășurare. La finalizarea acesteia, concluziile și cauza probabilă a producerii evenimentului vor fi publicate în raportul final care va fi disponibil pe site-ul AIAS, se mai arată în raport.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.