Un incident clasificat drept grav de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) în care a fost implicată o aeronavă Boeing 737 din flota TAROM a avut loc în data de 18 ianuarie 2025. Astfel, avionul respectiv a fost avariat după ce bucăți de asfalt s-au desprins de pe o cale de rulare de la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) și au lovit fuzelajul avionului.
Informația a fost publicată inițial de publicația Boarding Pass.
Potrivit raportului preliminar întocmit de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), în data de 18 ianuarie 2025, avionul de tip Boeing B737-700 din flota TAROM, înmatriculat YR-BGG, a fost planificat să execute zborurile comerciale TAROM RO 607, pe ruta București – Timișoara, respectiv zborul TAROM RO 608 pe ruta Timișoara – București.
La finalul zborului RO 608, aeronava a aterizat la ora 19:18 pe pista 26L, și a rulat după degajarea pistei până la poziția de parcare 106, unde pasagerii au fost debarcați.
În jurul orelor 20:10, personalul de întreținere al companiei Tarom a raportat că, în urma efectuării unor verificări la aeronavă, au fost identificate zgârieturi și perforări ale fuzelajului aeronavei cauzate de un material asfaltic, la partea inferioară, în zona încastrării dintre aripă și fuzelaj. Părți de material asfaltic au deteriorat un panou din fuzelaj, două bucăți rămânând în acesta.
De asemenea, a fost avariată și o antenă radio poziționată în partea inferioară a fuzelajului.

Comisia de investigație deplasată la locul producerii incidentului grav a efectuat următoarele activități:
- Investigația inițială la locul evenimentului.
- Înregistrări video și fotografii ale locului evenimentului.
- Colectarea informațiilor preliminare.
Au fost prelevate probe din materialul asfaltic rămas în fuzelajul aeronavei precum și din stratul de uzură al Aeroportului Henri Coandă București și al Aeroportului Traian Vuia Timișoara care au fost transmise pentru analiză la un laborator specializat, în vederea stabilirii provenienței corpului străin.

Au fost emise următoarele recomandări de siguranță imediate:
1. Se recomandă CN Aeroporturi București SA să întreprindă măsurile necesare pentru evitarea apariției de FOD-uri (obiecte străine) pe suprafața de manevră (căi de rulare), în special pe calea de rulare ”N” a Aeroportului Otopeni;
2. Se recomandă CN Aeroporturi București SA să întreprindă măsurile necesare pentru notificarea echipajelor privind pericolul apariției FOD în zonele afectate de exfolieri ale stratului de uzură de pe căile de rulare.
Obiectivul investigației privind siguranța aviației civile este prevenirea producerii accidentelor și incidentelor viitoare, prin determinarea cauzelor și împrejurărilor care au dus la producerea acestor evenimente și stabilirea recomandărilor necesare pentru îmbunătățirea siguranței aviației civile și nu are ca scop stabilirea vinovățiilor ori a responsabilităților individuale sau colective.
Investigația acestui incident grav este în curs de desfășurare. La finalizarea acesteia, concluziile și cauza probabilă a producerii evenimentului vor fi publicate în raportul final care va fi disponibil pe site-ul AIAS, se mai arată în raport.