Încrederea în economia românească a scăzut, la începutul acestui an, din cauza unei încrederi mai slabe în producție și construcții, arată un raport al Erste Group Research.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Indicatorul încrederii in economie (Economic Sentiment Indicator – ESI) a scăzut la 101,2 în ianuarie, de la 102,5 în decembrie. În zona euro, scăderea indicatorului a fost chiar mai abruptă și mai mare decât era așteptat.

indicatorul privind aşteptările de angajare (EEI) s-a îmbunătățit, în schimb, la 108,4 în ianuarie față de 106,9 în decembrie. Tendințele pozitive privind numărul de locuri de muncă din economie și rata șomajului sunt compensate într-o oarecare măsură de rata de creștere negativă a salariilor reale din ultimele luni.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Prognoza Erste de creștere economică este de 4% în 2022. Potrivit companiei, creșterea bruscă a prețurilor la energie crește povara pentru gospodării și companii.

Pe o notă pozitivă, investițiile finanțate de UE sunt planificate să crească în acest an.

Încrederea în producție a scăzut la -1,2 în ianuarie față de -0,3 în decembrie, pe fondul scăderii comenzilor de export.

Încrederea în servicii s-a îmbunătățit ușor la 7,3 în ianuarie față de 7,0 în decembrie, după o creștere vizibilă a cererii așteptate în următoarele trei luni.

Creșterea numărului de cazuri Omicron după sărbătorile de iarnă nu a afectat optimismul managerilor. Managerii din sectorul retail au fost mai optimiști în ianuarie față de decembrie. Majoritatea comercianților cu amănuntul au avut probabil vânzări fructuoase în perioada sărbătorilor de iarnă.

Încrederea în construcții a scăzut la -6,6 în ianuarie față de -4,7 în decembrie.

Comisia Europeană nu a raportat indicatorul de încredere a consumatorilor pentru România din aprilie 2020.