Un moment major în transformarea infrastructurii urbane din Mumbai a fost marcat joi, când premierul Indiei, Narendra Modi, a inaugurat Faza 2B a Mumbai Metro Line-3 (Aqua Line) – prima și singura linie complet subterană de metrou din orașul cu peste 20 de milioane de locuitori.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Ultimul tronson, între Acharya Atre Chowk și Cuffe Parade, are 11 stații și a fost realizat cu o investiție estimată la 12.200 de crore rupii (circa 1,4 miliarde euro). Acesta asigură legătura directă cu centrul financiar și administrativ al orașului – zonele Fort, Kala Ghoda, Marine Drive, dar și cu instituții-cheie precum Banca Centrală a Indiei (RBI), Bursa din Bombay (BSE) și Mantralaya, sediul guvernului statului Maharashtra.

Întreaga linie Aqua (Colaba–Bandra–Seepz), cu o lungime de 33,5 kilometri și 27 de stații, va deservi zilnic aproximativ 1,3 milioane de pasageri, reducând semnificativ traficul rutier și aglomerația de pe linia suburbană de vest dintre Bandra și Churchgate. Costul total al proiectului depășește 37.000 de crore rupii (aproximativ 4,2 miliarde euro).
Proiectul, început în 2011, a întâmpinat întârzieri cauzate de complexitatea lucrărilor subterane sub unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume. Construcția a fost împărțită în mai multe tronsoane atribuite unor consorții internaționale:
-
Cuffe Parade – CST: Larsen & Toubro și Shanghai Tunnel Engineering Co.
-
CST – Mumbai Central: Hindustan Construction Co. și Moscow Metrostroy.
-
Mumbai Central – Worli: Soma Enterprises și Dogus, companie turcă de infrastructură cu experiență în construcții de tuneluri și proiecte feroviare majore. Amintim că asocierea turco-bulgară Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – GP Group JSC a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru prima secțiune până la Eroii Revoluției a Magistralei de metrou Gara de Nord – Gara Progresu.
-
Worli – Dharavi: Continental Engineering Corp, ITD Cementation și Tata Projects.

O realizare tehnică remarcabilă a proiectului este tunelul dublu de 170 de metri construit sub râul Mithi, între stațiile Bandra Kurla Complex și Dharavi – al doilea tunel de metrou subacvatic din India, după cel de la Kolkata.
Linia va fi operată de Mumbai Metro Rail Corporation Limited (MMRCL) și finanțată printr-un parteneriat între Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), Guvernul Indiei și Guvernul statului Maharashtra.
Prin această investiție strategică, India accelerează modernizarea transportului urban.