Industria aeronautică, între cererea mare și problemele producătorilor: Constructorul de avioane Airbus, nevoit să refuze comenzi

airbus-avion sursa foto: Facebook/ Airbus

Constructorul european de avioane Airbus SE a fost nevoit să refuze unele comenzi de avioane pentru că are un carnet de comenzi mult prea mare, ceea ce scoate în evidenţă nepotrivirea dintre cererea, în continuare puternică, venită din partea companiilor aeriene, şi problemele pe care le au producătorii în a livra avioane suficient de rapid, transmite platforma Bloomberg, citată de Agerpres.

Există mai multă cerere pe piaţă decât capacitatea Airbus de a livra avioane de tip monoculoar (narrowbody), a declarat marţi directorul general al grupului european Guillaume Faury, într-un interviu acordat la Salonul aeronautic de la Farnborough.

“Astăzi trebuie să refuzăm comenzi pentru că nu suntem în măsură să livrăm în intervalul de timp cerut. Aşa că, dacă va avea loc o anumită încetinire a pieţei, asta nu va fi o problemă pentru noi”, a spus Guillaume Faury.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Airbus a vândut deja cea mai mare parte a avioanelor pe care le va produce şi există doar câteva locuri libere disponibile până la finele deceniului. În paralel, eforturile vizând creşterea producţiei au fost afectate de problemele apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, ceea ce înseamnă că firma nu va putea accelera producţia atât de repede pe cât şi-ar dori. În aceste condiţii, Airbus a fost nevoit să îşi amâne ţinta de a produce 75 de avioane din familia A320 pe lună, obiectiv pe care şi l-a propus iniţial să îl atingă în luna iunie a acestui an, şi de asemenea nu va putea să livreze numărul de avioane pe care şi l-a propus iniţial pentru acest an.

Guillaume Faury se aşteaptă ca problemele existente de-a lungul lanţurilor de aprovizionare să persiste timp de câţiva ani şi în aceste condiţii compania caută un echilibru adecvat între ofertă şi cerere. “Avem mii de furnizori şi atunci când doar câţiva dintre ei care au întârzieri în a-şi majora producţia, asta încetineşte ritmul pentru toţi”, a spus Faury.

Grupul Airbus este lider global în aeronautică, spaţiu şi servicii conexe. Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri, şi mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni. Airbus este prezentă în România cu toate cele trei divizii: Airbus Helicopters România şi Premium Aerotec în Braşov şi Airbus Defense and Space în Bucureşti.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: