Inflația și prețurile energiei umbresc perspectivele economice globale. AP Moller-Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, anticipează încetinirea cererii de containere

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

AP Moller-Maersk a anticipat miercuri o încetinire a cererii globale de containere maritime anul acesta, pe fondul slăbirii încrederii consumatorilor şi a aglomerării lanţului de aprovizionare, transmite CNBC, citat de News.ro.

Compania daneză de transport maritim şi de logistică, una dintre cele mai mari din lume şi un barometru amplu pentru comerţul global, a declarat că a încărcat pe nave cu 7,4% mai puţine containere în trimestrul al doilea, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2021, ceea ce a determinat-o să revizuiască previziunile anuale pentru afacerile sale de containere.

Maersk se aşteaptă acum ca evoluţia cererii să se situeze la nivelul inferior al intervalului prgnozat, între -1% şi 1% în 2022, deoarece inflaţia şi preţurile în creştere ale energie umbresc perspectivele economice globale.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Maersk a avertizat că încetinirea a fost deosebit de pronunţată în Europa, unde stocurile s-au acumulat în porturi şi în depozite, pe măsură ce cererea consumatorilor scade.

Războiul Rusiei în Ucraina şi blocajele cauzate de Covid-19 în China au agravat astfel de probleme de congestie, a adăugat compania.

”În Europa, congestionarea lanţului de aprovizionare a rămas, deoarece comercianţii cu amănuntul şi producătorii au păstrat containerele în porturi şi depozite din cauza cererii finale slabe. Blocarea porturilor din China din cauza politicii anti Covid-19, precum şi consecinţele războiului din Ucraina au provocat, de asemenea, tensiuni în zone cheie ale reţelei logistice”, a spus compania.

Comentarii au avut loc în condiţiile în care Maersk a confirmat miercuri rezultate superioare prognozei pentru trimestrul al doilea, pe măsură ce tarifele de transport cresc.

Compania a spus că congestionarea comerţului a crescut preţurile globale ale mărfurilor, creând ”condiţii de piaţă excepţionale” pentru afacerea de logistică şi determinând-o să îşi mărească perspectivele de profit anual.

Industria transportului de containere în general a beneficiat de tarife de transport mai mari, deoarece companiile au fost nevoite să plătească sume record pentru a-şi transporta mărfurile, pe fondul unei multitudini de perturbări ale pieţei.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: