Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 4,5% în trimestrul I 2024 faţă de trimestrul I 2023, arată datele Institutului Național de Statistică. În trimestrul I 2024, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a crescut cu 4,5 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2023, ajungând la 71,7%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare cu 11,4%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 9,1%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 13,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 11,5% ṣi scădere la categoria autotractoare cu 5,6%. Faţă de trimestrul IV 2023, în trimestrul I 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 2,7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 11,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2024, în proporție de 62,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,6%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,1%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,6% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,2%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 41,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,5% au fost clasificate în norma Non-Euro.