Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 2,8% în trimestrul II față de aceeași perioadă a anului trecut

inmatriculari auto, masini

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 2,8% în trimestrul II 2023 faţă de trimestrul II 2022, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică. În trimestrul II 2023, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 8,6% comparativ cu trimestrul II din anul 2022. În trimestrul II 2023, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost în continuare crescută (67,0%), remarcându-se o scădere cu 7,2 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2022.

În trimestrul II 2023, comparativ cu trimestrul II al anului 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria autobuze și microbuze cu 26,9% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 9,0% ṣi scăderi la categoria autoturisme cu 3,4%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze ṣi microbuze de 2,5 ori, la categoria mopede ṣi motociclete cu 29,2% ṣi la categoria autoturisme cu 23,3%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autotractoare cu 11,6% ṣi scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 16,7% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 2,7%.  Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria autotractoare cu 25,4% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 2,9% ṣi scădere la categoria remorci ṣi semiremorci cu 2,9%. Faţă de trimestrul I 2023, în trimestrul II 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere  cu 0,6% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi scădere cu 1,4% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Vehicule înmatriculate în circulaṭie, la sfârṣitul trimestrului II 2023  

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului II 2023, în proporție de 60,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,6%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 24,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 26,8% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,9%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 38,8%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 24,4% au fost clasificate în norma Non-Euro.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: