Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 2,8% în trimestrul II 2023 faţă de trimestrul II 2022, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică. În trimestrul II 2023, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 8,6% comparativ cu trimestrul II din anul 2022. În trimestrul II 2023, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost în continuare crescută (67,0%), remarcându-se o scădere cu 7,2 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În trimestrul II 2023, comparativ cu trimestrul II al anului 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria autobuze și microbuze cu 26,9% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 9,0% ṣi scăderi la categoria autoturisme cu 3,4%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze ṣi microbuze de 2,5 ori, la categoria mopede ṣi motociclete cu 29,2% ṣi la categoria autoturisme cu 23,3%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autotractoare cu 11,6% ṣi scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 16,7% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 2,7%.  Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria autotractoare cu 25,4% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 2,9% ṣi scădere la categoria remorci ṣi semiremorci cu 2,9%. Faţă de trimestrul I 2023, în trimestrul II 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere  cu 0,6% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi scădere cu 1,4% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Vehicule înmatriculate în circulaṭie, la sfârṣitul trimestrului II 2023  

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului II 2023, în proporție de 60,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,6%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 24,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 26,8% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,9%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 38,8%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 24,4% au fost clasificate în norma Non-Euro.