Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 2,8% în trimestrul II față de aceeași perioadă a anului trecut

inmatriculari auto, masini

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 2,8% în trimestrul II 2023 faţă de trimestrul II 2022, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică. În trimestrul II 2023, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 8,6% comparativ cu trimestrul II din anul 2022. În trimestrul II 2023, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost în continuare crescută (67,0%), remarcându-se o scădere cu 7,2 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2022.

În trimestrul II 2023, comparativ cu trimestrul II al anului 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria autobuze și microbuze cu 26,9% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 9,0% ṣi scăderi la categoria autoturisme cu 3,4%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze ṣi microbuze de 2,5 ori, la categoria mopede ṣi motociclete cu 29,2% ṣi la categoria autoturisme cu 23,3%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autotractoare cu 11,6% ṣi scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 16,7% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 2,7%.  Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria autotractoare cu 25,4% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 2,9% ṣi scădere la categoria remorci ṣi semiremorci cu 2,9%. Faţă de trimestrul I 2023, în trimestrul II 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere  cu 0,6% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi scădere cu 1,4% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vehicule înmatriculate în circulaṭie, la sfârṣitul trimestrului II 2023  

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului II 2023, în proporție de 60,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,6%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 24,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 26,8% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,9%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 38,8%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 24,4% au fost clasificate în norma Non-Euro.