Instituțiile publice, inclusiv primăriile, obligate să se digitalizeze și să nu mai ceară „dosarul cu șină”. Legea a fost promulgată

Redacția ian. 4, 2023 0 comentarii
arhiva ajpis dosare sursa facebok violeta alexandru2

Instituțiile publice nu vor mai putea solicita persoanelor fizice sau juridice dosare cu șină, arată o lege promulgată miercuri de președintele Klaus Iohannis. Aceste prevederi se aplică și în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la concursurile de angajare, precum şi în cazul depunerii actelor necesare pentru participarea la procedurile de achiziţii publice.

Astfel, „dosarul cu șină” nu va mai putea fi solicitat cetățenilor sau firmelor de nicio instituție publică.

„Instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale, precum și persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, nu pot solicita persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, dosare, dosare cu șină, precum și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie”, prevede legea promulgată.

În cazul în care o instituție publică cere copii fizice pentru documentele respective, instituția va trebui să asigure gratuit fotocopierea documentelor.

Totodată, insituțiile publice vor trebui să pună la dispoziția cetățenilor și pe site-ul lor modele de formulare sau cereri pentru toate serviciile publice furnizate, nu doar fizic pe hârtie la sediul instituției respective.

„Instituţiile publice, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obţinut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe pagina de internet proprie, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de Hotărârea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării în format electronic de către beneficiar”, potrivit legii.

Noua lege va intra în vigoare la 180 de zile de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, deoarece Guvernul a cerut un timp de pregătire pentru ca autoritățile să se adapteze la noile prevederi.

sursa foto: Facebook/ Violeta Alexandru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *