Întârziere de cinci ani pe lotul 2 al Autostrăzii A 10 Sebeș -Turda. Aktor a finalizat lucrările și în zona Dealului Oiejdea, iar circulația a fost deschisă pe patru benzi

A 10 Oiejdea

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș -Turda a fost deschis complet în regim de autostradă după ce în ultimul an, în zona Dealului Oiejdea s-a circulat cu restricții pe 1,5 kilometri și devierea pe șoferilor pe un sens al autostrăzii, a anunțat sâmbătă, Compania de Drumuri. Contractul pentru Lotul 2 al Autostrăzii A 10 Sebeș-Turda (24 km.) a fost semnat cu Aktor în 2014 cu termen de finalizare 2016.  Autostrada a fost deschisă în regim de recepție parțială în 30 noiembrie 2021, iar după un an s-au terminat și lucrările de consolidare de la Oiejdea : ,, CNAIR informează conducătorii auto că, sâmbătă, 19.11.2022, pe Autostrada A10 Sebeș-Turda, pe sensul de mers Aiud – Alba Iulia Nord, s-a deschis traficul cu două benzi pe sens și pe cei 1,5 km din zona lucrărilor de consolidare de la Oiejdea. Zilele următoare se vor efectua activități de demontare a semnalizării provizorii, trasare marcaje definitive și instalare parapet metalic median. Astfel, rugăm participanții la trafic să circule cu atenție și să respecte semnalizarea rutieră si semnalele agenților de poliție rutieră. Menționăm căcirculația pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda s-a deschis în data de 30 noiembrie 2021, dar restricționat pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren.

Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeș-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016. La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă. În atribuțiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme Antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani. Aceasta în condițiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.” -Comunicat CNAIR (n.r sublinierea aparține Economedia).

Video : restricțiile din zona Dealului Oiejdea, vineri, 18 noiembrie




Constructorul grec Aktor lucrează, dar cu mari întârzieri pe lotul 3 al Autostrăzii București Sud.

Comentarii

  1. Este terminata . 70 de kilometri de autostrada . O … ca aceasta Podaru nu reactioneaza ca o persoana inteligenta din nefericire pentru ea .

  2. 2014 – 2022, circa 70 km in 9 ani cu viteza melcului.
    8 km pe an CNAIR.
    Exceptional!
    Probabil de la Gilau la Oradea va dura 20 de ani!😨

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *