Utilizarea tot mai extinsă a inteligenței artificiale în publicitate este de așteptat să stimuleze veniturile industriei globale de media și divertisment până la 3,5 trilioane de dolari până în 2029, conform raportului „Global Entertainment & Media Outlook 2025-2029” al companiei PwC citate de Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Industria este estimată să înregistreze o rată anuală compusă de creștere de 3,7% până în 2029. Creșterea va fi susținută și de categoriile non-digitale, cum ar fi evenimentele live.

Incertitudinea economică provocată de inflație și de schimbările în politicile comerciale determină consumatorii să reducă cheltuielile neesențiale, exercitând presiuni asupra abonamentelor la servicii de divertisment, vizionărilor de filme și media digitale. În acest context, publicitatea devine un motor semnificativ al creșterii veniturilor pentru întreaga industrie.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Formatele digitale, care au reprezentat 72% din veniturile totale din publicitate în 2024, vor ajunge la 80% în 2029, noile tehnologii, inclusiv inteligența artificială și hiper-personalizarea, fiind așteptate să stimuleze adoptarea la scară largă, se arată în raport.

„Există anumite presiuni macroeconomice generale asupra indivizilor, familiilor, iar publicitatea începe să subvenționeze o mare parte din acestea. Industria a fost întotdeauna în avangarda inovației tehnologice, dar companiile vor trebui să rămână agile și proactive pentru a îmbrățișa viitorul și pentru a satisface consumatorii într-un ecosistem care recompensează creativitatea și conținutul personalizat”, a spus Bart Spiegel, lider global pentru divertisment și media la PwC U.S.

Veniturile din publicitate pentru televiziunea conectată sunt așteptate să crească până la 51 de miliarde de dolari în 2029, susținute de o implicare digitală mai mare. Industria urmează, de asemenea, să beneficieze de veniturile consistente generate de jocurile video, care sunt prognozate să crească până la aproximativ 300 de miliarde de dolari în 2029, potrivit raportului.