Primăria comunei Pucheni din județul Prahova a scos la licitație un contract de 3,6 milioane lei pentru amenajarea intersecției DN 1 București-Ploiești cu Drumul Județean Pucheni-Brazi-Strejnic respectiv Drumul secundar 119. Investiția vizează demontarea separatoarelor de sens și amenajarea unei benzi dedicate pentru virajul la stânga atât din DN 1 în DJ 140 respectiv din Drumul Județean în DN 1 pe direcția spre Ploiești cât și virajul la stânga din DN 1 dinspre Ploiești în drumul secundar. Resistematizarea zonei înseamnă un acces mai ușor din DN 1 în drumurile secundare, dar cu viraj la stânga pe contrasens, o manevră extrem de periculoasă pe DN 1 chiar și în localitate unde limita de viteză este 70 km/h pentru autoturisme și 50 km/h. pentru camioane (pot circula noaptea), dar mulți conducători auto nu respectă viteza legală. Pentru eliminarea punctelor negre de pe DN 1, CNAIR a amenajat recent sensuri giratorii proviorii din balize la Păulești și Florești. Tot la Puchenii Mari, Primăria a semnat contractul pentru intersecția DN 1- Miroslăvești după cum Economedia a explicat aici.
Zona asigurată cu separatoare de sens din beton se întrupe la o distanță de 225 metri la ieșirea din localitate spre Ploiești unde este intersecția cu DJ 139 spre Pietroșani, Râfov și A 3 București-Ploiești.
Contractul Primăriei Pucheni : ,,Proiectul prevede îmbunătățirea accesibilității in zona, lucrarile ce se vor executa constau in amenajarea intersecției de la km 46+235, amenajarea unei treceri de pietoni la km 46+110, reamenajarea trotuarelor, realizarea semnalizării rutiere, inclusiv pentru orientare și informare și îmbunătățirea virajului la stânga dinspre DJ 139 spre DN1, după cum urmează: Structuri rutiere noi – Structurile rutiere proiectate, in conformitate cu recomandările expertizei tehnice. Trotuare – S-a avut in vedere asigurarea continuității circulației pietonale prin extinderea trotuarelor pe drumurile laterale si prin prevederea pe acestea a unor treceri de pietoni noi.
A fost propusa o reducerea vitezei de circulație la apropierea de intersecție și de trecerea de pietoni, la 50km/h. De asemenea au fost propuse benzi rezonatoare pentru conștientizarea gradului sporit de risc pe care îl prezintă aceste zone. Benzile rezonatoare sunt constituite din cate 3 grupe a cate 6 linii cu lățimea de 15 cm si distanta de 1 m intre ele. Prin proiect se mai amenajează trotuare, o alveolă dedicată pentru stația de autobuz de pe DJ 140 și 3 locuri de parcare pe Ds 119. Intersecția este si va fi iluminata. Pe stâlpii de beton care au fost propuși pentru relocare se vor reamplasa și lămpile cu led existente.” – se arată în SEAP.
Soluția CNAIR la punctele negre de pe DN 1 : sensuri giratorii din balize de plastic și studii pentru pasaje la Snagov, Băicoi și Florești