O intersecție periculoasă se construiește pe DN 1 București – Ploiești în plină campanie pentru eliminarea „punctelor negre”: Primăria Puchenii Mari amenajează o „intersecție în X” în loc să facă un sens giratoriu mult mai sigur

DN 1 Pucheni

O intersecție foarte periculoasă ar urma să fie amenajată în zona localității prahovene Puchenii Mari pe DN 1 București – Ploiești în plină campanie a CNAIR pentru eliminarea punctelor negre de pe DN 1 București – Brașov. Pentru accesul în zona satului Miroslăvești, primăria comunei Puchenii Mari a scos la licitație un contract pentru execuția unei intersecții „în X” cu bretele, sistematizare care îi obligă pe șoferii să „taie” cele două benzi de pe contrasens dacă vor să efectueze virajul la stânga, arată Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Sistematizarea cu intersecție „în X” este o soluție tehnică periculoasă pentru circulația de pe DN 1 (limită de viteză de 70 km/h în localitate, dar care nu se prea respectă), iar în ultimii ani CNAIR a ales variantele de girații clasice fie și din balize de plastic sau turbogirații după cum Economedia a scris aici.

Totodată, în această perioadă prin PNRR sunt proiecte pentru amenajarea de pasaje pietonale, construirea de pasaje rutiere și girații cu rol de fluidizare a circulației și reducerea accidentelor. Astfel de intersecții extrem de periculoase „puncte negre” erau și pe Centura București Nord zona Pipera – Tunari, dar CNAIR le-a reconfigurat cu sensuri giratorii. Separatoarele de sens pe DN 1 au fost montate tocmai pentru a crește fluența și a reduce accidentele de pe contrasens, dar cu obligarea șoferilor în tranzit sau a locuitorilor să parcurgă o distanță destul de mare pentru a schimba direcția la prima intersecție cu bretele sau primul giratoriu. În plus, parapetele NewJersey au redus și accidentele cauzate de traversarea neregulamentară a pietonilor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Care este problema cu această intersecție? Vorbim despre o soluție ”în X” prin care șoferii vor traversa la nivel cele 2 benzi din sens opus de pe DN1. E o chestiune de timp până la primele accidente grave. Și, bonus, toată această ”fușereală” costă 3,5 milioane de lei. Un fleac. Deloc întâmplător, la licitație s-a prezentat o singură firmă. Cum ar trebui să arate o soluție sigură pentru oameni? Simplu. Un sens giratoriu bine semnalizat, cu elemente de calmare a traficului. Unii vor spune că un giratoriu va deranja traficul rapid de pe DN1. Cine vrea să meargă repede, are în paralel Autostrada A3 București – Ploiești. Localitățile sunt în primul rând ale oamenilor și mai puțin ale mașinilor, mai ales acolo unde există variantă ocolitoare. În timp ce țările cu respect pentru siguranța cetățenilor înlocuiesc astfel de intersecții criminale cu unele sigure, primarul de la Puchenii Mari le construiește de noi”, spune Horațiu Cosma.

Proiectul din SEAP :

„Contractul presupune Execuție lucrări de “AMENAJARE INTERSECTIE DS 293, DS 353 CU DNl PENTRU REALIZAREA ACCESIBILITATII IN SATUL MIROSLAVESTI”. Necesitatea acestui proiect a apărut in urma amplasarii pe zona mediana a separatoarelor de sens – parapete de beton armat. Astfel virajul la stanga de pe drumurile laterale, ce era permis inainte de montarea separatoarelor de sens, nu mai este in prezent posibil.Amenajarea intersectiei are drept scop reinstituirea posibilitatii de a vira la stanga spre si dinspre OS 353”. Singura ofertă depusă a fost a asocierii ATOPUM INVEST (Leader), ROSTDORSTROY, SAVA SERV CONSTRUCT.

Cum arăta sensul giratoriu de la Otopeni, pe centura București, înainte de amenajarea turbogirației:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Giratoriul era corect.
    Dar Primarele este defect.
    Sau a luat cașcavalul si e lesne de inteles!😲

  2. Mai Draga dar toți sunt fata cu Reacțiunea?
    Ăștia e duși cu ceva?
    Cred ca la mansarda stau bine… Asa zic ei. 👍🤪
    Ăștia sunt ca aia care dau aprobări de mansarde din lemn pe blocuri… 👍🤣
    Da de ce naiba sa tot facem giratorii, și alte benzi de sifonat banii, când putem face armaturi de tona și sa redam agriculturii acest superb și aproape inutil DN 1, ca oricum avem autostrăzi cu sutele…
    Va fi bun și pentru un festival al căruțelor cu 16 roti și cai bătuți cu sălbăticie bronzata sa tragă cotiga cu fier nou, sau vechi… 🥵🥵🥵
    De fapt ce mai contează siguranță circulației, comisii și comitete de milițieni de Școală Noua pe care ii doare la Basca de asta.
    Ei în loc sa zică, bai astupati gropile, ei împreună cu CNAIR pun camere și radare pentru șoferii demenți care merg cu 100 la ora prin gropile astea ca să nu moara cumva… 👍🤪🤕😚👽👽👽
    Am ajuns tara lui Papurica Vodă, Balamuc și Praștie.
    Și va spun Io ca nu ne mai facem bine, asa ca toate cele bune… Sau nebune… 🤕🤕🤕
    Sa vina Militiaaaa!!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.