Italia: British American Tobacco (BAT) și Amazon, amendate cu 7 milioane de euro pentru publicitate înșelătoare la produsele de tutun încălzit

BAT British American Tobacco Sursa foto: x.com/BAT

Autoritatea de supraveghere a concurenței din Italia, AGCM, a amendat British American Tobacco (BAT) și Amazon cu o sumă totală de 7 milioane de euro pentru publicitatea înșelătoare pentru produsele de tutun încălzit, scrie Reuters.

BAT a fost amendată cu 6 milioane de euro, iar Amazon cu 1 milion de euro pentru că nu a furnizat consumatorilor informații suficiente despre conținutul de nicotină și riscurile corespunzătoare pentru sănătate în urma utilizării produselor Glo Hyper X2 și Glo Hyper Air, se arată în comunicatul AGCM.

Publicitatea stradală și online a prezentat produsele ca fiind “simple dispozitive electronice” și “obiecte de design”, a precizat autoritatea de reglementare.

“Acesta este un comportament înșelător grav care îi determină pe consumatori să cumpere un produs care prezintă riscuri pentru sănătate și este interzis minorilor”, a spus acesta.

Amazon nu este deloc de acord cu decizia autorității de reglementare și intenționează să facă apel împotriva amenzii, a declarat un purtător de cuvânt al companiei. “Descrierea produselor noastre include referiri la restricțiile de vârstă și la riscurile legate de sănătate”, a spus purtătorul de cuvânt.

“Am lucrat îndeaproape cu AGCM pe parcursul acestui caz și am făcut aceste informații și mai clare pentru clienți pentru a răspunde preocupărilor autorității.”

Biroul de presă al BAT nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii trimisă prin e-mail.

Dispozitivul Glo al BAT, care este vândut pe platforma online Amazon, nu conține în sine nicotină, dar este utilizat cu bețișoare de tutun care includ nicotină.

Autoritatea italiană de reglementare antitrust și-a lansat investigația în aprilie 2023, acuzând cele două companii că nu au precizat în mod clar că dispozitivele de încălzire sunt destinate exclusiv adulților și observând că acestea au fost comercializate ca fiind “fără nicotină”.

La vremea respectivă, Reuters a găsit o ofertă pe Amazon pentru Glo Hyper X2 care prezenta produsul ca fiind “alternativa la țigări, o experiență fără fum și fără miros, fără nicotină”.

O imagine însoțitoare avea un simbol “interzis minorilor sub 18 ani”.

Același produs este vândut acum cu următorul avertisment: “Nu se vinde minorilor. Acest produs, atunci când este utilizat cu bețișoarele, cartușele sau rezervele de tutun sau de nicotină aferente, nu este lipsit de riscuri și furnizează nicotină”.

 

Sursa foto: x.com/BAT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *