Italia: Șeful Ryanair spune că plafonul tarifelor aeriene este ilegal și ia în calcul să renunțe la unele rute populare către Sardinia și Sicilia

Ryanair pixabay.com

Directorul executiv al Ryanair, Michael O’Leary, a criticat noul plafon al tarifelor aeriene din Italia, pe care l-a calificat drept “ilegal” și imposibil de înțeles, amenințând că va reduce o parte din zborurile pe rutele interne populare dacă guvernul va menține măsura, scrie Bloomberg.

“Decretul privind prețurile este ilegal și complet inaplicabil”, a declarat O’Leary într-un interviu. Guvernul nu a reușit “să explice cum funcționează”, a spus el, în urma unei întâlniri cu oficialii italieni.

Cabinetul premierului Giorgia Meloni a aprobat luna trecută un decret pentru a reduce impactul scumpirii biletelor de avion după un val de creșteri puternice ale prețurilor în timpul verii, în special pe rutele către Sardinia și Sicilia.

O’Leary a declarat că linia sa aeriană va lua în considerare posibilitatea de a-și reduce serviciile către insule dacă guvernul va menține plafonul de prețuri și va oferi în schimb mai multe zboruri internaționale către cele două destinații, deși a precizat că Italia rămâne un hub cheie pentru transportator.

Ryanair a depus deja o plângere legată de acest decret la Uniunea Europeană.

Inițiativa companiei aeriene – una dintre mai multe măsuri recente ale guvernului de dreapta al Italiei care semnalează o abordare mai activă în domeniul corporatist – a fost concepută pentru a limita utilizarea de către transportatori a algoritmilor pentru a stabili prețurile biletelor.

Decretul vine ca urmare a unei consolidări rapide a pieței aviatice italiene de la prăbușirea companiei de stat Alitalia și a retragerii altor transportatori în timpul pandemiei.

Ryanair și succesorul Alitalia, ITA Airways, reprezintă împreună 53% din piața aeriană din Italia în acest an, pe baza veniturilor din zborurile regulate urmărite de grupul de consumatori Euromonitor, iar discounterul irlandez câștigă rapid cotă de piață.

Transportatorul cu sediul la Dublin și ITA sunt actorii dominanți pe serviciile dintre cele mai mari aeroporturi din Sicilia și Sardinia și cele două mari orașe italiene, Roma și Milano, potrivit OAG, care urmărește tendințele în domeniul aviației.

Guvernul lui Meloni plănuiește discuții oficiale cu companiile aeriene în această lună, potrivit unor persoane familiarizate cu această chestiune, în timp ce premierul avansează o agendă economică populistă care atinge toate aspectele, de la taxele bancare la reforma datoriilor.

Escaladarea tarifelor observată în Italia reflectă creșterile care au determinat și alte guverne europene să se opună creșterii taxelor aeriene pentru elemente precum bagajul de mână și alegerea locului.

Departamentul pentru Afaceri și Comerț din Marea Britanie investighează ceea ce numește taxe ascunse, după ce premierul Rishi Sunak a atacat aceste taxe în luna iunie, a declarat un purtător de cuvânt al agenției. Ministerul spaniol al Consumului a început să examineze taxele la transportatorii low-cost precum Ryanair, Vueling Airlines, EasyJet și Volotea.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: