Compania Jumbo a decis demararea planului investiţional de creare a unor centre de depozitare şi distribuţie pe pieţele pe care activează, după o perioadă de expectativă din cauza pandemiei.
Este vorba de investiții care fac parte din strategia „day delivery”, care au ca scop aprovizionarea magazinelor în termen de 24 de ore, din momentul identificării unei necesităţi.
Începutul este făcut în România, unde lanțul are o prezență puternică și continuă să crească într-un ritm accelerat (aproximativ 20%) în ciuda conjuncturii defavorabile. Potrivit presei locale, compania demarează construcția unui depozit de peste 75.000 mp în zona Popești – Leordeni, pe o proprietate achiziționată de la grupul Alpha Bank, cu un buget total de 35 de milioane de euro.
Construcția este estimată a fi finalizată în prima jumătate a anului 2022. Investiții similare pentru crearea unor centre de distribuție sunt așteptate şi pe piața greacă. Jumbo deţine 14 magazine pe piața din România și se estimează că la nivel anual va realiza vânzări de peste 150 de milioane de euro. Pentru acest an și în ciuda pandemiei, este planificată deschiderea a două noi magazine, cu scopul creării unei rețele de cel puțin 25 de magazine în următorii patru ani în această ţară.
Complet diferită este evoluţia pe piața din Grecia, care este încă afectată de efectele pandemiei de coronavirus. Se estimează că ratarea perioadei carnavalurilor de Lăsatul Secului va afecta rezultatele financiare ale companiei, după cum a recunoscut conducerea companiei într-un comunicat recent. Se reamintește că vânzările de luna trecută (februarie) au scăzut cu 34%, pierderile totale din cifra de afaceri pentru primele două luni ale noului an fiind estimate la 19%.
Conform celor mai recente informații, în acest moment lanțul Jumbo are deschise doar 20 de magazine dintr-un total de 52 în Grecia, în zonele mai puțin afectate de coronavirus. Dimpotrivă, magazinele sale din regiunile Attica, Salonic, Patras, Chalkida, Tripoli, Larissa, Lamia, Corint, Rodos, Agrinio, Iasmos, Ioannina (Centru), Chania și Heraklion, Creta rămân închise. Acestea sunt exact zonele în care se realizează majoritatea vânzărilor grupului, deoarece în aceste regiuni este concentrată cea mai mare parte a populației țării.
Sursa: Mononews / Traducerea: Carolina Ciulu (Rador)