Justiția din Germania a decis că influencerii care primesc bani pentru promovarea de produse trebuie să îşi eticheteze în mod clar postările

instagram - logo sursa foto: Pexels

Influencerii de pe reţelele sociale, care primesc bani de la companii pentru a le promova produsele, trebuie să îşi eticheteze în mod clar postările drept mesaje publicitare, a decis joi un tribunal superior din Germania, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Dacă influencerii nu sunt plătiţi, ei pot arăta produse în postările lor fără eticheta de publicitate, a decis Curtea Federală de Justiţie în cazurile a trei influenceri de pe reţeaua socială Instagram.

Influencerii cu zeci şi sute de mii de urmăritori pot câştiga sume mari de bani de la companii pentru a le promova produsele pe Instagram.

Tribunalul din Germania a apreciat că o “influenceriţă” specializată pe fitness ar fi trebuit să fie foarte clară că face publicitate atunci când a fost plătită să promoveze o anumită marca de dulceaţă.

În schimb, curtea a respins un caz care o viza prezentatoarea de televiziune şi influenceriţă Cathy Hummels, ale cărei postări cu privire la o jucărie de pluş i-au condus pe oameni pe site-ul producătorului jucăriei. Curtea a decis că aceasta nu a fost plătită pentru promovare şi deci nu era obligată să îşi eticheteze postările drept mesaje publicitare.

Anul trecut, reţeaua Instagram a ajuns la un acord cu Autoritatea pentru competiţie din Marea Britanie pentru a combate publicitatea ascunsă făcută de influenceri pe platforma sa.

sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *