Proprietarul Gucci, Kering, este aproape de a încheia un acord pentru a-și vinde divizia de cosmetice către L’Oréal pentru aproximativ 4 miliarde de euro, în timp ce noul său director general încearcă să revitalizeze grupul de lux aflat în dificultate, scrie Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Vânzarea potențială, confirmată de persoane familiarizate cu situația, ar reprezenta o schimbare radicală de direcție pentru compania listată la Paris, care anterior urmărea să-și dezvolte intern afacerea de beauty.
Aceasta este, de asemenea, una dintre primele mișcări majore de restructurare realizate de noul CEO Luca de Meo, care a preluat funcția în septembrie de la producătorul auto Renault, având mandatul de a redresa afacerea aflată în dificultate.
Decizia de a construi o divizie de cosmetice în cadrul Kering, în loc să o licențieze partenerilor, a fost o mișcare strategică majoră în 2023 a fostului CEO François-Henri Pinault, care rămâne președinte al grupului.
Inițiativa a dus la achiziții costisitoare, inclusiv un acord de 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea parfumurilor Creed.
Vânzarea potențială a diviziei de cosmetice a Kering către L’Oréal a fost raportată pentru prima dată de Wall Street Journal. Kering a refuzat să comenteze. L’Oréal nu a răspuns imediat solicitării de comentarii.
L’Oréal, liderul de piață, deține zeci de branduri, de la Maybelline până la Prada și licențele de beauty ale Saint Laurent. Dacă acordul se va concretiza, L’Oréal va putea dezvolta noi linii de cosmetice și produse de îngrijire pentru brandurile deținute de Kering, cum ar fi McQueen și Bottega Veneta.
Licența de beauty pentru Gucci, cel mai mare brand al Kering ca vânzări și profit, este contractată către Coty până în 2028.
Kering este unul dintre cele mai mari grupuri de lux din lume, dar a rămas în urmă față de concurenți, pe măsură ce performanța Gucci a scăzut puternic în ultimii ani.
Întârzierea redresării și schimbările de conducere au dus la multiple avertizări de profit emise de Kering anul trecut. Vânzările Saint Laurent, al doilea cel mai mare brand al grupului, au scăzut și ele în ultimele trimestre.
În prima jumătate a anului, veniturile Kering au scăzut cu 15% pe bază comparabilă, în timp ce marja operațională a scăzut cu 470 de puncte de bază, până la 12,8% față de anul trecut.
De Meo are acum sarcina de a supraveghea redresarea grupului, reducând totodată datoria acestuia, care a atins 9,5 miliarde € în iunie, după o serie de achiziții scumpe și cumpărări de proprietăți imobiliare.
Acțiunile Kering au crescut cu 30% în ultimul an, conferindu-i o valoare de piață de 38 miliarde de euro.
„Va trebui să continuăm să reducem datoria și, acolo unde este necesar, să raționalizăm, să reorganizăm și să repoziționăm unele dintre brandurile noastre”, le-a spus De Meo acționarilor în septembrie.
Executivul italian și-a petrecut întreaga carieră în industria auto, ridicând întrebări cu privire la modul în care această experiență se va traduce în raritul domeniu al luxului.
În timpul mandatului său la Renault, început în 2020, De Meo a fost creditat cu consolidarea gamei de produse a constructorului auto și reducerea costurilor, ajutând la aproape dublarea prețului acțiunilor înainte de plecarea sa surprinzătoare.